Julafton om en månad

från och med idag. Det är inte klokt vad tiden flyger förbi. Nästa helg är det 1:a advent. Då ska jag fixa till lite mys här hemma =) Ska tvätta mina julgardiner i morgon när jag har tvättid så de är rena å fina.

Funderade innan på att köpa mig en liten julgran..men jag vet inte. Ska ju vara hemma i Höör 21-25 December, så är ju där över julen. Känns kanske inte så lönt att ha gran då...jag får se hur jag gör. Men i vilket fall som helst så ska den inte upp förän någon dag innan jul så har lite tid kvar att fundera.

På tal om annat. Är det något som jag inte tål så är det folk som hostar rakt ut utan att hålla för munnen (antagligen en sådan person som gett mig denna förkyldning) och när man inte kan tvätta händerna innan man petar i mat. Tänk alla kundvagnar, kundkorgar, dörrhandtag, bankautomater man petat på under dagen innan man kommer in och ska laga mat. Tänk så många bakterier som fastnat på ens händer då! Någon som höll kundkorgen före dig kanske har petat i näsan eller inte tvättat händerna efter ett toalett besök. Har kanske barn som sprider förkyldningar, influensa osv. Det stod även tidningen för ett tag sen att kundvagnar och kundkorgar är bland de saker som samlar på sig mest bakterier. Så nä, jag kan inte förstå att man inte ens tänker tanken att tvätta av sig före matlagning, eller överhuvudtaget före man gör någonting annat när man kommer innanför dörren. För mig är det en självklarhet att alltid tvätta av mig så fort jag kommer hem. Och givetvis i mitt jobb tvättar man sig och spritar av händerna hundratals gånger under en dag fär att inte sprida bakterier vidare bland de boende och även bland oss i personalen. Linda och jag har haft våra diskussioner om detta ett antal gånger. Men vi kommer ingen vart. Är väl bara vi som är över hygieniska?! Fast egentligen är det väl så vi alla borde vara för att hålla oss rena, fräscha och friska?


image209


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0