En förvirrad Emma på tandläkar-besök!

Skulle börja jobba 14.30 idag, så tog det lugnt sen jag vaknat, kollade på tv å somnade till efter frukosten igen. (no suprise!) Halv ett bestämde jag mig för att börja laga lunch. Blir dock avbryten tio minuter senare av att de ringer från jobbet å frågar om jag kan komma 13.15 istället och följa med en boende till tandläkaren. Så det blev till å koka havregrynsgröt lite snabbt, slänga i sig den och cykla i snabb fart till jobbet. Sprang in på avdelningen där jag skulle jobba senare. De som jobbade såg frågande på mig och undrade vad jag gjorde där! Jag ska till tandläkaren med en boende sa jag då. "Ja, men det är på andra avdelningen" sa dom då. Vadå förvirrad?! När man nu jobbar på olika avdelningar blandar man ihop så mycket. Så fick kuta vidare in på nästa. Men besöket hos tandläkaren gick bra. Jätte snäll personal. En tandrot skulle plockas ut och jag fick stå bredvid å hålla handen. Kunde dock inte titta pga min blod och tandläkarskräck, vilket tandläkaren märkte, men han skrattade bara åt mig. Man blir på så mycket bättre humör när man träffar på glada å roliga människor. Sen åkte vi tillbaka till Frennarp och då begav jag mig in på avdelningen där jag eg skulle va idag. Fick jobba med Marie. Härlig person! Fick en stor kram när vi sågs, va ett tag sen. Tycker så mycket om personalen där, finns det något bättre ställe? I don't belive so. =) Inte när det gäller personal iallafall. Fick beröm både av personal och anhöriga idag. Så idag är jag på bra humör =D

Kom hem dyng sur som en dränkt katt ikväll. Värsta stormen ute och ösregn. Bra kombination. Så... nu väntar duschen sen tv:n. Btw min cykel funkar igen!! Den var bara otrolig rostig så behövde smörja den! Gjorde det igår, that's it. Så är det när man är oteknisk.


Take care!

image145 <------så ser jag ut nu, efter alla kakor å godis på jobbet....not good...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0