Hemma i Höör

Jobbade 7-14.30, tog bussen hem till Linda. Lämnade av mina saker sen tog vi en skön promenad till galgberget och tillbaka. Skinande sol...som dessvärre bidrog till soleksem för mig :/ Påväg till galgberget passerade vi ett tågspår. Plötsligt började bommarna fällas ner och lysena blinkar. Av någon konstig anledning blir vi båda helt uppjagade och springer först till ena sidan för att sedan vända mot andra haha. Två riktigt yra höns! Plötsligt får en bil stanna för oss eftersom vi yrar runt och inte kommer till skott med vart vi skulle bli av. Skämdes som in i, men sen fick vi oss ett riktigt gott skratt iallafall=)

Efter promenaden tog jag bussen hem, städade och lagade middag till mig och pappa. Blev tacogratäng, som var uppskattat. Sen fixade vi iordning lite i lägenheten för att sedan packa ner allt, inklusive zorro till bilen. Hoppas jag fått med allt inför resan nu. På söndag bär det av till Rhodos!! Men har dock lite ångest över pengarna! Fick en del mindre i lön än jag räknat med....så denna månaden blir verkligen tuff! Måste förmodligen låna lite av pappa om han ställer upp. Då riskerar jag visserligen frågan om vart mina sparade pengar blivit av!? Och varför jag la dom sista pengarna på en resa! Men har inget annat val...=( Tur jag får tillbaka på skatten i sommar, så blir inget långvarigt lån isåfall. Man måste faktiskt leva med, annars dör man ju.

Nu ska jag gå och ringa carro, och se vilken dag som passar bäst för oss att ses innan jag reser iväg till varmare breddgrader!

Igår fyllde hon 23 år min gumma!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0