Home again

Lite vemodigt är jag tillbaka i Halmstad. Sen ca 1,5 h tillbaka närmare bestämt. Har verkligen haft en underbar helg hos madde i Linköping!! I dag käkade vi scones frukost tillsammans med hennes vän Petra. Super gott! Sen gick jag och Madde en promenad runt i Linköping. Underbart väder var det! När vi kom hem blev det vegetarisk wook. Super gott. Innan jag åkte hem avslutade vi med ett besök på Bosses glass bar. Supergod glass smaskade vi i oss i solskenet.




I fredags anlände jag vid 18. Madde mötte upp mig på stationen. Vi begav oss hem till henne och lagade till bandspagetti med fetaost och grönsaker. Mätta och belåtna började vi sedan dricka lite vin och drinkar för att sedan bege oss ut på stan. Blev inte BK som planerat, utan gästade istället ett ställe som heter platons. Fanns en del ögongodis där faktiskt, till maddes förvåning haha. Så nu ska hon dra dit flera gånger. Var en rolig kväll, fast musiken kunde varit bättre. Mest massa rockklassiker.

I lördags (igår) gick vi på stan efter att ha sovit ut ordentligt. Kollade i affärer och givetvis hittade Emma en hel del fint som hon ville köpa... men nä har man inte pengar så får man låta bli. Finns alltid så mycket roligare i andra städer än den man själv bor i. Var speciellt ett par vita pumps jag blev överförtjust i. Men dom kostade 400kr. Lite dyrt...för mig just nu iallafall. Bestämde träff med Glenn också när jag ändå var i krokarna. Har egentligen aldrig setts ordentligt, men haft kontakt över internet sen 2002 så det var skoj =) Sen lunchade vi på ett ställe som hade goda pastasallader med getost, rödbetor, honung och valnötter bl.a Var väldigt gott, förutom getosten då. Har aldrig smakat det innan men smakade som get luktar =P Är alltid så kräsen med sånt i början.... Sen kom Maddes vän Klara och hennes mamma och tog en kaffe och the tillsammans med oss. Jätte trevliga människor. Lätta att prata med. Satt där ett tag och pratade om allt möjligt. När vi sen kom hem igen vilade vi lite, sen fixade vi till oss inför kvällens party, och lagade en gudomligt god tomatsoppa med grönsaker, mozarella och fetaost! Har fått bra middagstips från madde denna helgen, så är kanon!! Drack lite rödvin till maten sen begav vi oss ner till stan och till ett studentställe som heter NH (har jag för mig eller NK). Var verkligen en jätte rolig kväll iallafall. Maddes rumskompis Nina och hennes pojkvän Gustav var också där så vi var lite med dom också. Dansade till stället stängde vid 03.00 och var inte ett dugg trött. Då har man skoj=) Hittade ett "span" i baren...en super söt bartender haha. Men ja...ännu har jag inte kommit till det stadiet då jag faktiskt vågar "ragga". Working on it.

Tackar maddis för denna härliga helg i Linköping! Hoppas på att kunna ta ett återbesök snart!<3


Några bilder från helgen nedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0