What a wonderful day

Idag träffade jag Lindis i stan vid halv ett. Vi hade lite ärenden att fixa, bland annat inför balen den 14 Juni =) Första stoppet var makeup store. Tänkte boka sminkning + att jag skulle köpa några saker till efter sminkningen jag fick där i februari. Man får ta lite åt gången, då produkterna tyvärr inte är gratis. Men tji fick vi. Hela lördagen var redan fullbokad utav andra tjejer som tydligen också haft samma tanke som vi. Många som ska på kadettbalen då tydligen....lite besvikna trillade vi in på ett mysigt ställe där det serverades pajbuffé, och åt gott medans vi funderade på hur vi skulle lösa detta. Tanken var att vi kanske kunnat ta oss till Varberg, men där finns inte makeup store såg vi sen på Gula sidorna i min mobil. Vi bestämde oss iallafall för att gå till våran frisör på Wi e hair efter maten och se om hon hade tid för baluppsättning. Det hade hon, och det visade sig också att hon hade sminkning och uppsättning i ett paket pris, så efter att vi funderat ett litet tag bestämde vi oss för att slå till. Så man har det fixat. Men det kostar ju lite pengar... 1400kr går det kalaset på + att man ska köpa skor, smycken och betala 750kr för att ens få gå dit haha. Ja, vad gör man inte för en bal på slottet. Typ. Som tur är har jag min fina klänning sen mina tidigare baler som min moster har sytt <3 Ska be pappa ta med den upp nästa gång han gästar Halmstad. Efter lite shoppning (mest för min del) blev det ett stopp på Åhlens café, blev varsin bit kladdkaka och en mango/vaniljyoughurt drink. Sen hann jag hem om i ca 1h, innan det var dags för att ta bussen igen, denna gången mot gymmet. Malin och jag körde ett spinningpass. Så gött nu efteråt=) Så nu är man hemma, ska försöka röjja undan lite här i min förnuvarande rätt stökiga lya. Fy, tänk om någon hade sett hur det ser ut nu. Då hade jag skämts!! Ska diskas, dammsugas och plockas iordning innan duschen väntar. Sen imorgon har jag tvättid som tur är mellan 15-19. Behövs det med! Ska gå en runda på galgberget med Linda under fm också. Hoppas på underbart vårväder!!

Nästa helg, den 12 april kommer Carro upp! Ska bli skoj. Då ska vi ställa till med fest och göra stan osäker ;)

image520
Dagens inköp! Väska: H&M, T-shirt: Gina Tricot, Rosa nagellack, glitter eyliner och eyliner: Makeup store och Reebook skor: Stadium. Känner mig mycket nöjd. Nya street skor har jag behövt ett bra tag nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0