God vegetarisk gulaschsoppa

har vi blivit bjudna på ikväll hos Linda och Joel. Till efterätt blev det kladdkaka med daim mjölkchoklad. Såå gott. Man är så mätt fortfarande. Den soppan ska jag testa att göra någon gång. Vi kollade på Mamma Mia också. Den var bra. Man blev verkligen på danshumör av Abbas braiga låtar. Kom hem för en liten stund sen bara, var sjukt trött innan men piggnade till på cykelturen hem så nu sitter man här. Men ska snart lägga mig så man inte sover bort hela dagen imorgon. Tack för en jätte mysig kväll Linda. (och Joel såklart, men vet att han inte läser detta haha) =)



Tänkte tipsa om en bra bloggsida med god och hälsosam mat. Finns allt från recept på bröd till middagar och efterätter; http://mollyshalsoblogg.blogspot.com/ Saffrans bullarna och grahamsbullarna som jag bakade igår kommer därifrån. Sen gjorde jag även en kikärtssoppa med saffran idag till lunch, som var super god. Receptet kommer också därifrån. En ny favorit sida för Emma alltså. Bakade även ett bröd igår som kommer ifrån Anna skippers recept. Har bakat det innan med och det kan jag verkligen rekommendera. Lätt bakat och gott!

175 grader 2 st 1,5 liters form ca 100 min
5 dl Dinkel
2 dl Grahamsmjöl
3 dl Rågsikt
2,5 dl Fyrkornskross
1 dl Vetegroddar
1 tsk Salt
4 tsk Bikarbonat
5 msk Brödkryddor (valfritt, jag tycker nästan det är godare utan)
 0,5 dl Sirap
1 liter Filmjölk

Bara att blanda allt i en bunke och röra om ordentligt, häll sedan upp i formarna och grädda i nedre delen av ugnen. Lätt som en plätt=)

Kommentarer
Postat av: Molly

hej emma!

hoppas att allt är bra med dig denna dag:)

kul att du gillar min blogg och tack för din gulliga kommnetar, jag blev jätteglad :)

kul att du gillar recepten också :)

du får ha en riktigt bra dag och en underbar kommande vecka :) take care!// molly

2008-12-14 @ 06:20:25
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0