Julpyssel

Idag började vi 12.40, rejäl sovmorgon alltså=) så skönt. Vi hade människan socialt och kulturellt  men idag var det bara julpyssel på hela lektionen. Några i klassen och Bettan (vår lärare) gick Lucia tåg, vi fikade på pepparkakor, lussebullar, julmust, spelade julklappsspelet och pysslade. Jag gjorde två halmstjärnor, man kunde göra tomtar och tavlor också men jag nöjde mig med två stjärnor. Kostade ju pengar att göra saker.

Sen jag kom hem har jag bakat massor. Två sorters bullar och ett bröd. Luktar gott här hemma! Skulle precis göra en chokladkaka, men det skulle vara dadlar i som jag VET att jag köpte igår, men nu är dem spårlöst borta i denna lilla lägenheten....vi har letat överallt och ingenstans....kan inte hitta dem!!! Så irriterande. Så jag får väl ge mig med bakningen idag och kolla lite på idol istället. Våra pizzor kommer ju snart också.

Trevlig fredags kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0