Måndag igen...

Helgerna går så fort...även veckorna. Snart är det mars och snart fyller Emma år. IGEN. Var inte så länge sen sist. Då blir man 23...ännu ett steg närmare 30 haha. Sista lediga dagen idag, sen blir det en riktig jobbe-vecka. Endast ledig fredag och nästa måndag på detta passet. Men det går det med. Kerstin ringde nyss. Hon ska ta ledigt till helgen, så blir att jag ska jobba med en vikarie igen. Den lilla damen tar ledigt lite då och då, men hon har ju också så mycket semesterdagar att ta ut efter sin sjukskrivning!! Önskar jag med hade haft någon semester dag att ta ut, lite drygt att man förlorar så mycket pengar när man behöver eller vill ta ledigt... Så är det att vara vikarie/timmanställd.

Har varit full rulle här i min lilla lägenhet sedan jag gick upp vid 10. Har diskat, plockat undan massa kläder, dammsugit, rengjort ugnen, städat badrummet, dammat..... ja ni ser, listan kan göras lång! + Att jag har hunnit med att laga lunch med. Blev något så enkelt och gott som broccolisoppa med knäckebröd. Om ca en timme ska jag bege mig ner till östra stranden och ta mig en timmes promenad, man får passa på nu när vädret är så fint igen! Härliga vår! I love it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0