2008

Nytt år, nya tag. Hoppas på ett bättre år än 2007.

Nyårsafton firades i Lund, hos Carros klasskompis, kompis Sara. (komplicerat det dära). Vi var 23 pers. Carro och jag fick i uppgift att fixa kycklinglår så vi stod mer eller mindre hela måndagen och stekte kyckling i ungen. De var ju frysta med så tog sin tid. Blev färdiga lite innan vi skulle sticka till festen. Lockade håret och så med min nya locktång. Men vad tror ni händer så fort vi ska går till bussen? INGA LOCKAR KVAR! Allt hängde ut sig trots att jag sprayat och de var rätt lockigt när vi gick från carro. Väldigt skumt. Å lite trist när man lagt ner mycket möda på det men men.

Festen var väldigt trevlig, god mat, fanns massor att välja på,även för mig som är vegetarian =) Var tre andra som också var det så fanns goda pajer och sallader mm. Förrätten var avocado med räkor och creme fraische och efterrätten klassisk kladdkaka och någon äpplekaka + glass och choklad tryffel. Blev så mätt på all mat så blev aldrig att jag åt kex med ost...synd för älskar ju det...brieost speciellt. Hade en speciell bordsplacering då vi efter varje rätt skulle ändra plats, och byta bord. Så man lärde känna nytt folk. Och det var ju skoj=) Lite nervöst i början men när spriten börjat rinna ner gick det bättre haha. Vid 12 slaget gick vi ut och killarna sköt upp sin "bomb" som de fått i uppgift att köpa. Skålade gott nytt år med folket och fotograferade lite givetvis. Sen vi 1-tiden tog vi bussen in mot stan och Tegners. Dansade till 04.00 då de stängde och sen gick jag och Carro hem till henne. En j*drans promenad...jobbigt speciellt i denna kylan och i högklackat. Men det gick det med! Frös dessvärre hela natten bara och sen skulle man upp efter 4h sömn och åka till Halmstad för å jobba 14-21. Men fick sova ut idag som tur är. Ska jobba imrogon med 7-14 sen blir det att åka en sväng till skåne igen. Ledig fre-sön. Ska bli gött med lite ledighet!

Lite bilder från nyår här nedan! Detta var det bästa nyåret jag varit med om på senare år. =) Känns gött att man faktiskt åkte ner tillsist fast att man jobbade dagen efter. Det var det värt. Alltid kul att få träffa Carro.
Å jag diggade tvillingarna. De var så lika så man tog fel hela tiden haha.


Kommentarer
Postat av: lina

mina lockar höll ente heller säs! hoppas allt e bra med dig, du jobbar väl o står i kan ja tänka..har ni oxå snö storm? här e d jätte mkt =/ hälaa kisse!!! pusspuss*

2008-01-04 @ 16:27:05
URL: http://laiiner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0