Tvättning, ams och middag med älskade Linda

Idag började jag med att tvätta 11-15, vilket var välbehövligt! Skönt nu när det är gjort=) 15.15 åkte jag bussen in till stan för att träffa Malin. Vi begav oss till arbetsförmedlingens vägledningscentrum för att kolla upp undersköterskeutbildningen på distans (eller felxibelt lärande). Fick en del svar på det vi undrade. Ska nog börja med att läsa 50% så länge jag har mitt vik kvar. Sen kunde man läsa över sommaren med vilket är bra så man blir av med en del. Sen till hösten tänkte jag läsa på 100% och ta CSN + jobba som timmis på Frennarp. Ska bli skönt att börja plugga till något yrke faktiskt. Sjuksköterska har jag lagt på hyllan så länge. Man kan ju alltid vidareutbilda sig senare i livet. Vi ska prata me våra chefer lite om detta när vi ska jobba nästa gång. Sen blir det till att söka in och hoppas på att man kommer in redan den 4/2. Annars blir det 3/3 som gäller.

Vid 19 idag dök Lindis upp. Jag bjöd på lax, klyftpotatis, romsås och sallad *mums* Trevligt med sällskap. Efterätten bestod av vår favorit: mörkchoklad med mintcrisp. Som vi njöt av den haha. Mycket snack om allt möjligt. Vad man kommer in på mycket när man väl kommer igång ;P
Tack gumman för en jätte trevlig kväll=) Har saknat dig! Var ju trots allt en månad sen vi sågs sist eller nått.

Nu ska jag kolla lite på tv och sen blir det sängen. (inte ännu på ett tag)
I morgon ska jag vara hos optikern 11.40. Undersökning + att jag ska fixa nya glasögon. Finally. Linda kommer dit och ska hjälpa mig välja bågar=) Sen ska vi luncha på stan och gå till komvux för att sälja några böcker och sätta upp lappar. På kvällen imorgon står ett spinnigpass på schemat. Hoppas Malin hänger på.

Bye bye! (Saknar dig.....du vet vem du är ;) )


Snyggt besticken ligger eller hur?=) Söta Linda gav mig en jätte fin mintgrön sjal från kanarieöarna när hon kom. Hon är för snäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0