Kadettbal

I går var jag och Linda på den efterlängtade kadettbalen. Det var en mycket trevlig och minnesvärd kväll. Gustav ( min "baldate") och ett annat par kom hem tilll Linda och Joel en timme innan vi skulle åka ut till Tylöhus. Vi åt snittar som vi fixat och drack lite vin. Innan taxin kom tog vi lite fotografier ute i trädgården med Joels stativ kamera.

När vi kom till Tylöhus fick vi mingla rundor lite och leta upp i vilken sal vi skulle sitta. Tyvärr kom jag och Linda inte i samma sal ens, men det blev jätte trevligt iallafall. Vi sågs ju senare på kvällen=)

Förätten bestod av : Lax och kräfttartar på kavring med löjrom
Varmrätt: Halstrat majskycklingbröst från Bjäre med picklade grönsaker, tryffelsås och potatispuré (jag fick något falafel liknande som bestod av friterade kikärtor istället)
Efterrätt: Passionsfruktsmouse med chokladstick och jordgubbssallad. (här fick jag en fruktsallad)

Middagen varvades med tal ifrån chefer, yngste kadetten och hedersgästerna. Under sittningen var jag givetvis tvungen att besöka damernas några gånger och då var Gustav tvungen att följa mig ut. Kändes lite lustigt i början men sen kom man in i det. Kunde inte fått någon bättre kadett att gå med. Så artig och trevlig! Man kände sig lite som en prinsessa hela kvällen=) När det sen var dags för dans försökte vi oss på både vals och foxtrott. Foxtrotten gav vi upp på ganska så snabbt då min klänning kom i vägen! Men valsen gick helt okej. 

Vid 01.00 åkte vi buss ner till regementet på efterfest. Där var vi verkligen riktigt trötta och fötterna värkte enormt på oss tjejer. Inte konstigt då man spenderade flera timmar i högklackat. Men det var det verkligen värt för en kväll. På efterfesten berättades lite interna historier, folk höll tal och vi blev bjudna på pyttipanna och en vegetariskt rätt med couscous. Klockan 03.30 var vi hemma hos Linda och Joel igen och jag dök ner i soffan där min sovplats var för natten och sov riktigt gott. Tack för en trevlig kväll alla ni som var med!<3





Kommentarer
Postat av: Anonym

va fin du blev =) inte allas fult o kort hår! vi får höras nu i veckan ang. fredagen ju.. Lillis har flyttat till mikaela nu, ja har bott där ngra dagar. han myser o har det bra..sovit hos oss i sängen faktiskt..o alla folk som kommer klappar han & ska bära han, han var till och med med oss o festade i lägenteten hah! att han vågar..så han mår =) puss!!

2008-06-16 @ 15:57:53
URL: http://laiiner.blogg.se/
Postat av: Nina

hej prinsessan, va fin du va i lördags, du måste varit balens tjusigaste=) vad ska du göra midsommar, många kramar Nina

2008-06-16 @ 21:39:01
URL: http://sweetconfessions.blogg.se/
Postat av: Jessica

så fin du var super fin =)=)

2008-06-17 @ 11:03:21
URL: http://myckelite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0