Från sur till glad

Igår hade jag ingen bra dag....det började redan i onsdags då jag råkade spilla kaffe på en tanta nere i underhållsrummet och slog huvudet i bordet när jag skulle torka upp kaffet från golvet. (haha nu kan jag skratta men då var det inte så kul.) var allmänt förvirrad redan då, och värre blev det igår. Var mycket att göra på praktiken och sen kom det ingen städbesiktningsman kl 10 i går fm när vi fått tid. Så janne cyklade dit i onödan och väntade i 30min men ingen kom. Så då fick jag ringa upp HFAB igen när de hade telefontid vid 13 å då hade nått blivit fel så de skickade dit en sur gubbe som ringde senare och sa att städningen inte var godkänd! Jag blev helt förvånad för janne har varit och städat flera kvällar och jag med. Han klagade på fönstrerna och plåtarna i ugnen. Blev så arg så jag höll på att börja gråta. Ibland har man såna perioder då det känns som att allt går emot en. Sen har jag ju den där "trevliga perioden" i månaden nu med så då blir jag extra känslig *suck* Så vi cyklade ut till a-ringen i går kväll och putsade om fönstrerna och diskade om plåtarna, sen fick mamman till dottern nycklarna och hon godkände städningen så nu slipper man allt som har med den att göra. Är så glad att janne hjälpt mig så mycket med lgh! Köpte en bok till honom igår som jag visste han ville ha och en ask aftereight som han kan ha till sällskap när han läser ;)

Idag är jag på mycket bättre humör. Sista praktik dagen idag och jag bjöd på kladdkaka som jag bakade igår kväll. Fick jätte bra omdömen av min handledare och alla i personalen hade tydligen pratat gott om mig inför chefen i tisdags när de hade möte och de vill gärna se mig som timmis hos dem. =) Å jag vill också jobba lite extra där, har trivts så bra där. En jätte bra handledare och bra personal i övrigt. Gick hem med ett leende på läpparna! Sådana här dagar borde komma oftare. Nu är jag ledig i helgen. Så skönt. På måndag börjar skolan igen.

Är sjukt mätt, vi har ätit pizza nu ikväll + att jag köpte anthon bergs nya mörka choklad med mango och grapefrukt som Linda tipsat om och naturgodis.... kan min mage bli mycket större? Tror knappast det. Nu blir det the drickande. Bye bye! Trevlig helg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0