Det faller ett regn

dododo från himmelen.....

som det har regnat idag. Helt sanslöst! Kom precis in ifrån en liten promenad med janne, tur man har regnkläder nu när det är värsta monsunregnet ute. *brrr* ruggigt väder.

Idag åkte syrran hem igen efter några dagars visist. Har varit kul med hennes sällskap som vanligt=) Vi har mycket tokigheter för oss =P I måndags var vi en sväng på stan, blev bjuden på fika inne på skånskan. Sjukt god ciabatta med brieost och kladdkaka till efterrätt. mmmmm vattnas fortfarande i munnen när jag tänker på det. Tack igen för den himmelska fikan sis! Mådde inte bra i söndags-tisdags, lite febrig, halsont och snuvig. Var någon form utav förkylning antagligen sen ge-kås. Inte konstigt när man tänker på alla folk som passerade där under dagen och hostade en i nacken. . Men idag mår jag bra som tur är, och när jag kom till skolan var Åsa tillbaka, så kul=) Vi fick en del skrattattacker idag. Träffade på Malin med på skolan. Hon validerar just nu och vi ska vara på samma praktikställe tydligen, hoppas man ses lite då!=) Den lilla lyxen är ju nyss hemkommen ifrån Grekland. Inte lite avis..... Föresten igår kväll lagade vi en super god pizza till middag med räkor, tonfisk, lök, svamp pch massa, massa ost! Det ni var inte fel. Lite vardagslyx. Toppade givetvis med varsin påse naturgodis till efterätt.

Nej nu väntar tvätten, hade massor att tvätta som vanligt!!!! Man kan tro att här bor en sigenar familj ibland pga alla kläderna (mest mina :S) och disk. Men nu har vi installerat bänkdiskmaskinen som janne fick av Jesper och Sara för att han hjälpt till så mycket vid deras hus, så no more handwashing =D Får inte glömma att nämna de goda delikatess choklad bitarna som vi fick av Jesper och Sara i lördags när det kom. Mmmm love love. .. Choklad är himmelriket för mig. Och just nu är jag så sjukt sugen. Men finns inget sött i denna lägenheten så långt ögat kan nå..... Lika bra det kanske.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0