Slottsparken och nya utemöbler

Idag hade jag bara lektion på em, när vi slutade vid 15 cyklade jag mot Slottsparkens äldreboende som ska bli min nya praktikplats från och med nästa vecka och tre veckor framåt. Fick mitt schema av min handledare och hon visade mig runt. Verkar blir ännu en bra praktikplats. Är en demens avdelning, var det jag ville hamna på, trivs bäst med dementa inom äldrevården. Är ju det kan jag bäst också. När jag kom hem åt vi ägg, sill och vitlöksbröd som vi hade över sen helgen. Samskigt värre. Vid 20 ikväll fick vi besök utav Linda och Joel. De lämnade tillbaka mitt bord och stolar som de lånat och sen fick vi ett café bord med två stolar av dom. Blev nice på våran uteplats. Janne ska fixa lite med dem i morgon och spray lakera med krom över det som är lite rostigt! Jätte snällt av er Linda att tänka på oss! =) Drack lite the och kaffe ihop och grabbarna smaskade i sig chokladrulltårta. Jag och Linda delade ett äpple och åt torkade aprikoser haha. Vi får ju hålla oss nu som sagt tills den 1 maj å det ska vi minsann klara av.

Läste igenom ett kaptiel nu i kväll om integritet som vi fick i uppgift att läsa inför morgondagens lektion. Fastnade för ett stycke som var rätt bra;
 
"Någon berättade om ett besök hos en pensionär som var intresserad av buddhism. Pensionären hade en buddhastaty och ibland lade han lite mat vid satyn. Besökaren frågade pensionären i lite spydig ton; - Hur ofta äter buddhastatyn upp sin mat?

Pensionären svarade; - Lika ofta som de döda kommer upp ur sina gravar och luktar på blommorna som du sätter på graven."

Vet inte vad ni tycker men jag tycker det var rätt bra sagt!

Nä nu ska jag lägga mig och läsa i min nuvarande bok "Alla var där."


Sov gott!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0