Julmiddag med vänner

Efter frisören där jag ingick min förvandling, åkte jag direkt till stan för att gå hem till Anna där Malin också fanns. Vi skulle äta lite julmiddag. Tjejerna hade redan fixat janssons frestelse och allt annat, så var bara för mig att traska in och slänga in mina vegetariska korvar och bullar i ugnen. Sån lyx=) Var super gott. Men ingen av oss åt så mycket direkt. Är ju så fet man så man blir ju propp mätt så fort. Blev en del över! Till efterätt åt vi vitchokladmouse med saffran som Malin stått och kockat ihop. Var väldigt god men sjukt mäktig den med så efter några skedar var man nöjd. Blev glögg och pepparkakor givetvis också och sen hade Annas mamma bakat knäck med turkisk peppar. Intressant smak. Bytade julklappar gjorde vi med, alla skulle köpa en för 50kr så slog vi tärning om vem som skulle få vilken. Jag fick Malins som bestod av två ansiktsmasker. Perfekt! Används alltid. Var en mycket trevlig kväll!

Idag då så skulle jag gått till praktiken 7-16 men när jag vaknade 5.30 mådde jag så sjukt illa så jag trodde jag skulle spy. Magkatarr. Inte konstigt när man sover i snitt 3h per natt + att jag varit nästan varje dag på praktiken sen jag började. Men mår bättre nu så ringde och pratade med min handledare så kan förmodligen vara där ikväll istället 14-21.30. Måste ju ha mina timmar. Tur hon förstod=) Dock kommer de få en chock när jag kommer dit när jag är mörkhårig istället för ljus. Blev mörkare än jag tänkt mig, men hon sa att det mattas av efter några tvättar. Får väl hoppas det. Hade tänkt mig mer guldiga slingor så det blivit ljusare överst... men men får väl göra fler nästa gång! Men kanske ska sola solarium så man inte ser så blek ut!?

Trevlig lördag! KRAM



 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0