Host och snörvel

Börjar bli trött på detta nu....vill vara frisk!! Har fått stanna hemma från skolan igår och idag, mår inge vidare alltså. Man missar så mkt men vad ska man göra?! Sitta å hosta och nysa folk rakt i ansiket? Nä då är det bättre man sitter/ligger i soffan med en stor hög med näsdukar, ett stort glas nyponsoppa, honungsvatten och c-vitamin rik frukt så man kanske kan bli frisk och må bättre någon gång?! Men imorgon är det bara halv dag i skolan så ska försöka ta mig dit. Fick en uppgift på mailen av min psykologi lärare som jag ska försöka göra lite senare. Det tycker jag är ett bra alternativ från lärare, att ge de som missat lite extra uppgifter så man kan visa att man också kan och hänger med. Men däremot min andra lärare, hon är ett kapitel för sig. Tar ingen hänsyn till att man är sjuk verkar det om *hmpf*

Pratade med Kerstin igår, min fd arbetskollega och även vän! Hennes Sven är en av Sveriges bästa kiropraktorer och han har sin klinik här i stan. Hon hade berättat om Linas problem med ryggen och det sedan olyckan och han ville gärna titta på henne och se vad han kan göra för att hjälpa henne. Gav Lina nummret igår, så ringer hon idag ska han försöka klämma in henne antingen i em eller i morgon. Han verkar så himla duktig. Jag ska också gå dit senare i vår för min mage. Han sa till mig en gång när vi sågs att han kan hjälpa mig att få rätt på den genom att trycka på vissa punkter i rygg/nacke. Jag är väl bara lite feg antar jag som inte gått dit ännu.... knakande i nacke å sånt *ryser* var ett år sen han sa det. Har väl en tendens att lägga pengar på annat, men nej i vår ska det ske. Vad är egentligen viktigare än sin egen hälsa? Tror inte det är kläder, smink och smycken iallafall....

Nä om man skulle ta och bädda ner sig i soffan och titta på våra bästa år som börjar snart.

Krya på mig! (och även Familjen MU uppe i Norr)

Kommentarer
Postat av: MM

Tack tack Emma! Här hemma börjar vi sakteligen bli bättre, Noah ahr fortfarande ögoninflammation och Micke är halvrisig och jag hostar,men till nästa vecka är vi nog på benen igen! Tycker absolut du ska prova på att bli tryckt i nacke och rygg! Tänk vad bra du ska må sen! (Förhoppningsvis iallfall!)jag har gått hos kiropraktor för min rygg,och det känns väldigt avslappnande efteråt..Titta du på Våra Bästa år nu och krya på dig! KRAAAAM!

2009-02-13 @ 14:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0