En plastpåse på huvudet

Såhär såg jag ut för en stund sen; Mascara under ögonen och lite tantigt utseende men vad gör man inte för sitt hår?! Just det körde inpackning på ett nytt sätt som jag läste om i Glamour! Håret ser redan glansigare ut än annars, får se hur det blir sen när det torkat helt=)





Innan idag cyklade jag ut till brottet och simmade. Var även inom stan en sväng och köpte jordgubbar till middagen. När jag kom hem lagade jag en quinoa sallad som jag hittade på mollys sida. (som vanligt=)) Både janne och jag gillade den skarpt.


2 portioner

2 portioner quinoa, kokt och avsvalnad

6 jordgubbar, kvartade

0,5 dm gurka, tärnad

0,25 paprika, tärnad

1 näve sockerärtor, kokta

0,5 burk majskorn

0,25 gul lök eller scharlottenlök, finhackad

1 burk tonfisk, i vatten eller olja

2 msk sötsur sås

2 msk kokosflingor

olja

1 ägg, halverat

frön/nötter

salt & peppar


Blanda ihop allt i en skål. Fördela salladen på två tallrikar. Strö över nötter. Servera med en ägghalva.





Sen nu ikväll kom Malin hit och vi gick en runda här vid oss, sen fikade vi på mangosorbet och krav märkta choklad och kokos kakor som jag fyndade på MAXI igår :D 5kr pga kort datum. Goda var de också. Å nu sitter jag här, ska väl joina karln i soffan snart, han kollar på CSI MIAMI.

Ha det gott och trevlig helg! kraaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0