Övernattning, träning och våffel-langos!

Igår kväll kom Lina hit, Johan hade åkt ner till Höör så båda satt vi ensamma i varsin lägenhet då janne jobbade, så vi slog våra kloka huvuden ihop och Lina tog sit hit och sov över hos mig. Mysigt med sällskap. Och massa sisters prat som vanligt=) Sen efter frukosten begav vi oss mot SATS för att träna lite styrka. Halvvägs dit började det spö regna!! Vi blev helt genomblöta och sökte skydd. Där träffade vi på en äldre man och hans dobberman Diva som var 2 år. Han öppnade upp sig för oss och berättade att han fått prostatacancer osv. Verkligen synd om honom, och han verkade jätte go men är det verkligen något man berättar för främlingar?! När jag var på akuten förra helgen så fick janne sitta och lyssna på en äldre kvinna som berättade sitt livs historia och om alla sjukdomar hennes mans familj haft..... Ja alla är vi olika.

Det slutade inte direkt regna och vi var redan blöta så efter ett tags pratande med mannen så begav vi oss åt olika håll. När vi kom fram till gymmet var vi dyng sura!! Så för min del blev det att träna utan strumpor. Inte så nice men hellre det än att ha dyng-sura strumpor i skorna. På vägen hem hade vi mer tur med vädret. Åt lunch ihop här innan Lina började sin färd hem till sig. Som tur är slapp hon regnet!

18.30 möttes jag och Linda vid MAXI. Skulle handla ingredienser till våfflor med räkor, gräddfil, rom och rödlök. (hemmagjorda "langos"). Det var riktigt gott. Givetvis köpte vi naturgodis också=) Janne hann smaka på en våffel-langos innan han skulle till jobbet. Först ville han inte erkänna att det var gott, då han nästan alltid är skeptisk till nytt men han gillade det! Tog foto på våra mästervärk men hade tydligen inte minneskortet i och har slarvat bort min sladd så då får jag inte in bilderna. Men för er som inte vet vad langos är så ser det ut såhär;



www.langosvagnen.se

Lindis cyklade hem för ett tag sen, så efter det har jag renbäddat, sorterat tvätt som ska tvättas i morgon fm och lite sånt. Är ju som aktivast sent på kvällen;) Men nu ska jag nog lägga mig och läsa lite i en bok. Tv:n lockar inte så mycket.....

God natt! kramis

Kommentarer
Postat av: Molly

det låter som att du har haft en bra helg :) min helg har varit bra med ett besök i grannstaden, promenad och film i trevlig sällskap :)



hoppas att du får en bra kommande vecka :) STORA kramar

2009-07-19 @ 20:00:55
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0