Världens bästa mormor och en trasig bil

Slutade kl 10 idag istället för kl 13 så det var ju skönt! Jobbade extra för en som var sjuk. Skulle bara jobbat kvällen igår egentligen men fick ta natten också. Men det gick bra, fast dock sover jag inte alls bra där. Vaknar hela tiden och drömmer konstigt.... hmmm...

I går pratade jag med mormor innan jobbet, hon sa att hon hade satt in lite pengar till mig och Lina på våra konton!! Så snäll hon e, behövdes verkligen. Så nu efter jobbet var jag och handlade på MAXI, var en del som behövdes! Trist att pengarna går till mat men just nu är det viktigast. Får man oväntade utgifter som sjukhusbesöket förra helgen och så springer det mer pengar än man tänkt! Är så glad för att jag har dig lilla mormor<3

Sen pratade jag med fader i går kväll. Han berättade att hans bil pajjat. Han hade kört i Höör och så kom det en jäkla smäll när han körde över ett väghinder och hela framvagnen rasade ihop! Det rök en massa och folk som satt vid statoil grillen och åt glodde jätte mycket, men han bestämde sig för att köra hem bilen iallafall, var inte så långt bort. Men när han nästan var hemma smällde det ena framdäcket med så han nästan skrämde livet av ett par ungar som var ute i sin trädgård och badade i en pool! Han skrattade åt det själv och jag kunde inte göra annat men egentligen är det ju väldigt tragiskt!! Först får han köpa ny telefon och nya delar till datorn pga det förbaskade ovädret som drog in för någon vecka sedan och nu rasar hela hans bil samman. Han sa att det var tur att den inte gjorde så när jag eller Lina lånat den! Tänk om man varit halvägs upp till sthlm eller nått... usch.

Linas bil har de ju gjort inbrott i två gånger med i vår, en gång då de snodde den och parkerade på en privat persons plat så hon fick betala deras böter. Och de hade tagit i sönder saker också i bilen. Johan lagade bilen åt henne, men sen gick den isönder iallafall. Men även om den var sönder så hade ena rutan slagits in en natt och de hade försökt sno den igen! Och min ena cykel som Lina lånat snodde dom där ute för någon vecka sedan med... bara lämnat framhjulet kvar och låset. Blir så trött........

Nu ska jag nog ta och vila lite, helt slut!



Dagens lunch; Kall risgrynsgröt med färska bär..... *mmmm*

Kommentarer
Postat av: malin

Åh vad gott med blåbär=) Var hittade du färska blåbär förnågonstans? maxi?

2009-07-17 @ 14:33:57
Postat av: dagenskreativa

Såg gott ut:)



Kram Anna

2009-07-17 @ 16:58:19
URL: http://dagenskreativa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0