Äntligen skiner solen!

Det var minsann på tiden. Blir en promenad för oss till Vallås snart, ska passa på att handla på ICA där till vår spenatfyllda potatistårta som blir middagen ikväll. Fick receptet på posten av kära Nina igår och hon hade gett rätten en 5:a av 5 möjliga så då måste det ju vara gott=)

Igår kväll var jag hos Lilla syster, vi åt sushi, jordgubbar och mörk choklad. Smaskigt värre. Dock blev vi inte mätta på vår sushi så vi satt mer eller mindre hela kvällen och trånade efter mer haha! 8 bitar brukar räcka, men då har vi inte varit sådär super hungriga som vi var igår, så då hade en 11 bitars suttit mer på sin plats. Tål att tänkas på tills nästa gång. Eller hur sis?=) Var hemma vid 01-tiden i natt, vi hade mycket att prata om. Hade det inte varit för tvättiden vi hade kl 11 idag så hade jag stannat över. Är alltid minst en veckas väntetid här på att få tvätta då "vissa" lånar varandras tvättkort här på gården och bokar upp flera maskiner på en gång under en hel dag....Suck.

Janne lagade föresten till strömming idag med kokt potatis till lunch och han envisades med att jag skulle ta en bild på dem till min blogg så vips här är en!=)



Tyvärr har jag inte smakat av dom då jag tycker strömmingar ser läskiga ut med sitt skinn... jag vet jag e skum. Så jag lagade en ugnspannkaka istället till mig. Men det luktade gott om hans mat måste jag säga. Han hade någon creme frasiche röra med skånsk senap på. Om någon vill ha receptet så hör av er=)

Bye bye solong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0