Keep on running

Ikväll har jag varit duktig! Jag och Linda sprang 8km på galgberget. När vi sprungit 5:an fick Linda ett ryck och frågade om vi inte skulle försöka 3:an också och det gjorde vi och vi klarade det!!! Men det var tungt i benen i de förbaskade backarna. Lär väl kännas imorgon I guess. Fick föresten en insekt eller något i halsen under turen, började spotta frenetiskt och klöktes men tror inte jag fick upp krypet. Blä! Det smakade illa=( Å som Linda sa så är det ju värre för mig som är vegetarian också haha. Men tack gumman för bra kämparglöd ikväll!

Innan på dagen så cyklade jag och Janne till östra, vårt lilla "miniparadis" och åt lunch på japans restaurang. Tonfisksallad för mig och pizza för karln såklart;) När vi sen kom hem la vi oss och vilade lite, fattar inte vad som tagit åt mig på senaste kan sova hur länge som helst.... Hoppas det släpper när/om sommarvärmen kommer tillbaka. Solen har ju skinit idag men har blåst rätt kalla vindar.

Måste säga att potatistårtan vi gjorde igår var riktigt god, men när jag hade lagt allt i en form med avtagbara kanter (som det skulle vara enligt receptet) började all äggstanning att läcka ut! Så vi fick ta allt och lassa över det i en stor ugnsäker form istället, men det blev nog lika gott för det. Tråkigt när sånt händer bara! Men den kommer vi göra fler gånger, dock med en ny form som ska inhandlas!!!

Nu ska vi snart kolla på film, blir "Burn after reading". Lånade ju tre filmer i torsdags och man har dom en vecka så nu ska vi se den sista. Igår kollade vi på "The oxford murders" och i torsdags blev det "Allt flyter". The oxford murders var sådär men allt flyter var bra. Gillar svenska filmer=)

Ha en trevlig kväll och sov så gott ni som ska lägga er nu! Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Nina

hej emma! min äggstanning har oxå runnit ut ibland. lägg ett smörgåspapper på plattan, tryck ner kanterna o spänn fast den. sen klipper du bara av smörgåspappret, det som sticker ut runt om. då brukar det alltid hålla bra=) ett litet tips, hihi! ha en bra dag. kramar!

2009-06-15 @ 10:36:05
URL: http://sweetconfessions.blogg.se/
Postat av: Heidi

Men herregud,äter människan nåt annat än pizza då ni är ute??Skicka recept på pottatiskakan, har brist på fantasi då det gälller vad jag ska laga för mat...Blir alltid samma, kul o prova nåt nytt..

Kraam!

2009-06-16 @ 07:18:48
URL: http://heidierving.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hej tjejen!

Roligt att du hittade in på min blogg..

jodå jag har funnit en fin kille jag, så är väldigt glad. Och du har också träffat en kille har jag förstått, vad roligt =)

kram

2009-06-16 @ 11:53:10
URL: http://www.ensamochstark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0