Studiebesök på krematoriet

Kändes lite läskigt! I morse träffade vi Yngve, vår lärare utanför kapellet vid kyrkogården. Först fick vi sitta en stund i kapellet och lyssna på kyrkogårds chefen som berättade lite om begravningar och sånt. Sen fick vi gå en rundvandring och titta på kylrummet där de förvarar kistorna innan begravning och på krematorieugnarna och hur det ser ut både när en kista skjuts in i ugnen och hur det ser ut på andra sidan när askan samlas ihop. Så sjukt stora ugnar.... det såg inte ut som jag föreställt mig. Det tar 1.5h för en kista med en avliden i att kremeras. Skelettet blir kvar och får malas i resten av askan. Det låg en och kremerades i ena ugnen när vi var där och de som ville fick titta in. Jag stod över :S låg tydligen bara skelett kvar sa de som tittade..... var en lite olustig känsla måste jag säga att få se hur det går till. Var lite rädd för hur jag skulle reagera, om jag överhuvudtaget skulle klara av att gå in där men jag fixade det. Var inte lika "hemskt" som jag trott. Nu vet jag iallafall hur det går till. Efteråt gick vi en rundvandring på kyrkogården sen fick vi sluta så då körde jag, Marianne, Jian, Afrah, dodo och Ludmila hem till Ludmila och åt lunch och fikade lite + pluggade på fallbeskrivningarna som ska redovisas i morgon bitti! I eftermiddags så redovisade vi om de olika människosynerna som jag haft så stort show med att plugga in. Men nu är det över och det gick bra som tur är! Hoppas att det går bra i morgon med, sen är det bara en uppgift kvar att lämna in, och sista dagen för den är på fredag. *phu*

Efter skolan idag så körde jag hem och hämtade upp janne så stack vi till Flygstaden och Willys och ÖB och storhandlade, så nu är kylen och frysen full igen=) Härligt! Vi åt middag på MAX där ute. De hade fått in en ny sallad med tacofärs (vegetarisk) som jag testade. Den var riktigt god, så den kommer jag nog ta fler gånger. Annars nu ikväll har jag pluggat på inför imorgon, sen följde jag Janne till jobbet så jag fick lite motion. Körde till skolan idag eftersom vi skulle vara uppe på kyrkogården så har inte rört mig speciellt mycket idag. Vi har pappas bil här uppe tills på fredag, då ska jag lämna ner den igen till honom.

Nä dags att duscha kanske, sen blir det sängen. Är trött nu.

Sov så gott på er! kramis


Mellanmålet ikväll som bestod av yoghurt,keso,hallon och solrosfrön samt ett glas brämhults juice och en kopp kamomill the.


Hittade detta goda vita teet på Willys idag för endast en tia=)


Janne igår när jag hämtat honom på regementet=)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Cool bror man har!!

2009-05-26 @ 08:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0