Syster + motorväg = sant

Redovisningen idag gick bara bra. Skönt att ha det avklarat. Vi hade betygssamtal med Yngve också, fick massa positiv feedback av honom, det förgyllde min dag=) Han tycker att jag ska läsa vidare på högskolan till sjuksköterska sen. Han tror att jag kommer fixa det galant! Hmmm... undrar det. Tror det är väldigt svårt, men min tanke är ju givetvis att en dag läsa vidare, helst tillsammans med sis. Men det får tiden utvisa.

På tal om sis, fick ett samtal idag vid 12 när jag var på väg hem från skolan.

"-Kan du komma och hämta mig på motorvägen? Jag står vid en vägren och motorn har lagt av på bilen och det ryker massor."

Hon var tydigen påväg till Båstad för att hämta några fälgar till Johans bil men hon hann köra på motorvägen i ca 15 min sen pajjade den helt. Gick inte att starta. Så givetvis kom bigsis till rescue. Tur jag hade bilen kvar!! Stackars Lina, hoppas den går att fixa och att inte hela motorn gått sönder som Johan trodde. Då blir det tyvärr skroten.....alltid är det nått speciellt när man inte har så mycket pengar. Jag menar denna månaden får vi bara 5000kr av csn. Snålt tycker jag när man ändå ska betala tillbaka det men men. Bara att inse att man inte kommer bli särskilt rik på detta yrket man valt heller. Om både jag och Janne jobbar heltid sen när jag är klar har vi kanske en gemensam inkomst på ca 30.000kr. Visst det är bra mycket bättre än vad vi har nu, men ändå. Fel branch om man vill bli rik kanske? hehe. Men pengar är inte allt. Vet att jag valt yrket för mig och det är det viktigaste.


Dagens köp: Choklad ansiktsmask från Kicks som jag letat efter länge! Balsam från Aussie också från Kicks och ett par örhängen i ljusgrön färg från Glitter.

Kommentarer
Postat av: Nina

hej vännen. va kul att läsa att din lärare tycker att du e så duktig. du e så go o omtänksam, så de e rätt tjej på rätt yrke. hur lång är sjuksköterska utbildningen efter man har blivit undersköterska? jag ska börja en utbildning till nagelteknolog om 2 veckor. det ska bli jätte roligt=) får jag fixa dina naglar sen. hihi=) nu drar det in regn o åska över eslöv, jäklar va svarta moln utanför fönstret, bäst att släcka datorn=) många kramar din vän Nina<3

2009-05-26 @ 21:24:34
URL: http://sweetconfessions.blogg.se/
Postat av: Nina

hej vännen. va kul att läsa att din lärare tycker att du e så duktig. du e så go o omtänksam, så de e rätt tjej på rätt yrke. hur lång är sjuksköterska utbildningen efter man har blivit undersköterska? jag ska börja en utbildning till nagelteknolog om 2 veckor. det ska bli jätte roligt=) får jag fixa dina naglar sen. hihi=) nu drar det in regn o åska över eslöv, jäklar va svarta moln utanför fönstret, bäst att släcka datorn=) många kramar din vän Nina<3

2009-05-26 @ 21:25:32
URL: http://sweetconfessions.blogg.se/
Postat av: Nina

hej vännen. va kul att läsa att din lärare tycker att du e så duktig. du e så go o omtänksam, så de e rätt tjej på rätt yrke. hur lång är sjuksköterska utbildningen efter man har blivit undersköterska? jag ska börja en utbildning till nagelteknolog om 2 veckor. det ska bli jätte roligt=) får jag fixa dina naglar sen. hihi=) nu drar det in regn o åska över eslöv, jäklar va svarta moln utanför fönstret, bäst att släcka datorn=) många kramar din vän Nina<3

2009-05-26 @ 21:26:20
URL: http://sweetconfessions.blogg.se/
Postat av: Nina

hej emma. sorry att det blev tre inlägg från mig. men testade flera gånger för det funkade inte=) kram kram

2009-05-26 @ 21:53:05
URL: http://sweetconfessions.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0