Ont i knät och vaccination

I tisdags kväll sprang Emma in i dörrkarmen till vardagsrummet under en kissepaus från filmtittandet. Fråga mig inte hur det gick till, men det smällde till ordentligt och jag föll ner på golvet med tårarna sprutandes! Det sökte mig så in i... sen skrattade jag samtidigt eftersom att jag grät som ett barn som slår sig haha. Men fy... fick ha kylklamp på sen innan sängdags och kyla. Igår fick jag avboka träningen med Malin, hade jätte ont bara jag gick eller cyklade. Idag känns det dock bättre men känner fortfarande av det. Hur lyckas man?!

Idag har jag varit och fått vaccinationen mot svinis. Begav mig till Linda igår kväll, hon bjöd på tacos till middag och mango och mörk choklad efteråt med te. Såååå gott=) Vi pratade hela natten, jag skulle sova över där och vi somnade vid 02.00. 7.30 ringde klockan och det var dags att stiga upp för att bege oss mot vårdcentralen. Båda var vi lediga idag och utsåg detta som vår "domedag". När vi kom dit var det sjuuuukt lång kö. Linda sa innan vi kom dit att är det för lång kö är det tecken på att vi inte ska ta den. Vi velade nämnligen in i det sista. Hjärnan sa en sak och magen en annan. Men men när vi väl hade tagit sprutan kändes det ändå rätt. Jag menar vem vill ligga sjuk i flera veckor av den dära hemska influensan. Nä så nu känns det bra. Lite ont i armen änsålänge bara, hoppas det stannar där....

Vi åt lunch på stan efteråt, testade det nya caféet "Roberts coffee". Blev varsin sallad som smakade helt ok, men inte överdrivet gott. Men vi blev mätta och belåtna och kunde börja vårt spanande i olika affärer. Vi hittade båda en del, men vi bestämde oss för att hålla i pengarna lite. Kanske klokt nu i juletider=)

Sov i 2h när jag kom hem, var sååå trött och sliten av sprutan men nu känns det bättre. Ska dricka lite te nu och sen plugga.

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Katja

Hej ! Äntligen har du fått din spruta. Hörde att Nyhems vårdcentral hade slut igen medans Bäckagård hade massor. (färsk vara)Morsan är hel nojjig och tror att hon kommer att dö innan hennes spruta har nått henne.(Det är väl tv och radio) Min syster och dotter var till det nya fiket "Roberts coffee" Mycket folk. Syrran och dottern beställd Pasta och köttfärssås. Pastan var överkokt och köttfärsen smakade bara vitlök. Det var vid premiären. Grymt besvikna gick de där ifrån och bäställde en kebab i stället. Hoppas de har blivit bättre annars vet jag inte hur det kommer att gå.

Annars mycket nu... Många sjuka och det finns jobb dygnet runt om man vill. Ha det gott och vi hörs. KRAM /Katja

2009-11-26 @ 23:26:04
URL: http://www.nogg.se/katjaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0