Brunch-en bra start på dagen!

Kl 11 möttes jag och Malin upp i stan utanför Scandic där vi skulle testa på att äta brunch. Rätt dyrt var det men oj så gott=) stekt potatis, äggröra, kokta ägg, prinkorvar, köttbullar, ostpaj, mackor, goda pålägg, juicer, te/kaffe, våfflor & pannkakor mm..... Mätt blev man, det kan man då inte säga annat. Vi bestämde oss för att prova deras restaurang Svea någon gång sen i framtiden med, sägs ha god mat där.

Å nu sitter man då här, ska fortsätta med apu arbetet....blä vill inte så lyckas hela tiden dra ut på det. Massa reflektioner, jämföresler, slutsatser osv. Roligare kan man ju ha en söndag eftermiddag! Igår kväll kollade vi föresten på den nya Wallander filmen "prästen". Den var riktigt bra, kan verkligen rekomenderas!!

En sak till jag glömt att berätta. Innan i veckan så fick jag ju jobberbjudande på sjukhuset som jag sagt, men även min chef Ulf på gruppbostaden ringde i onsdags och har jobb åt mig. Jag ska arbeta ca 20h/mån med att vara "avlastare" åt familjer med utvecklingsstörda barn eller "ledsagare." Han skulle höra av sig snart igen när han hittat en familj som jag ska få jobba åt. Det kan nog bli skoj och intressant, bra med lite extra pengar under studierna, sen när jag gått ut skolan skulle han ordna mer jobb åt mig sa han. Så det är ju kul=) Alltid bra med mer än ett jobb när man gått ut då det oftast blir timmar man går på från början...

Dags för att bli lite seriös nu då! Hej så länge!




 


Kommentarer
Postat av: heidi

Ja,hörde att du fått jobb till sommaren oxå, vad roligt! GRATTIS! Serfram emot nyår och att få träffa er och Uno!:-)

2009-10-25 @ 17:36:27
URL: http://heidierving.blogg.se/
Postat av: Molly

Hej Emma!

Hoppas att du har haft en bra helg. Min helg var bra men regnig :(



Vad god brunchen ser ut.



Var det du som undrade om adressen till sidan med vegetariska produkter? Om, så är det www.goodstore.se



du får ha en underbar dag och vecka :)



Kramkram

2009-10-26 @ 07:54:01
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0