Onsdagen den 23 September

Idag hade vi muntlig redovisning i skolan på andningsorganen och urinvägarnas sjukdomar. Låter intressant va? Efter skolan sen så kämpade jag mig upp mot sjukhuset, i motvind och uppför den förbaskade långa backen. Det kommer bli till att ta bussen dit under praktiken kan jag säga!!! Började eftersvettas sen när jag pratade med min handledare och hon gav mig mitt schema. Tyckte hon tittade konstigt på mig där jag stod och torkade mig i pannan. Slängde ur mig att orsaken var att jag precis cyklat uppför backen utanför. Hon bara skrattade åt mig. Haha tur det, men hon tänkte säkert att "vad är det för en nervös sak." Men nervös kände jag mig inte... Men jag kommer nog till att bli det på måndag då jag börjar. Inte kul att alltid svettas så lätt, eller hur sis?! Schemat ser för övrigt vääääldigt tight ut. Är inte ledig mycket alls, en period jobbar jag 9 dagar på raken..... shit. Men ska ta med schemat till läraren i morgon och höra med honom om jag verkligen ska vara där så mycket, är ju 186h/4v och vi ska ha runt 32-40h/v. Kanske kan få ledigt den helgen janne fyller år i såfall, typiskt att jag skulle praktisera just den....:S

Nä, nu ska jag avnjuta mitt nyinköpta yogi chai thé. Ekologiskt är det också =) Doftar ljuvligt! Sen ska jag plugga på inför imorgon. Två muntliga igen, ett på smärta och ett på hjälpmedel! Herran jumala! Och på fredag har vi slutprovet på kursen sjukvård. Inte konstigt man har magont.... suck. Tror bestämt att jag ska dra med karln ut på en liten promenad senare ikväll. Kommer jag nog behöva.

Hejsvej!

Kommentarer
Postat av: heidi

Lycka till på provet! Går säkert superbra! :-) Blir du klar sen till jul efter praktiken,eller hur ser det ut? KRAAM!

2009-09-24 @ 10:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0