En jobbkväll på trauma unit

Fullt ös idag, men såå kul vi haft ändå;) mycket skratt! Härligt gäng var vi ikväll. Jobbade med en undersköterska som är en av de härligaste människorna jag träffat, och sjuksköterskan var också rolig! Tur man har humor så man kan skratta åt elände också. Var en sal på tre med alla dementa som skrek och gapade och fattade ingenting!!! Trodde vi skulle döda dom och saker. Jag vet, inte kul egentligen, hemskt ju! Men vi kunde inte hålla oss så bröt ut i skratt när vi kom ut därifrån. Jag är ju rätt van vid dementa, men detta tog priset! Stackarna, klart de blir oroligare när de kommer till sjukhus och inte fattar vad som hänt, men det är inte så lätt alltid att ta hand om sådana personer... De tre som jobbade på andra sidan avdelningen är också underbara människor, bl.a min fd handledare=) Så vi tog oss en lite längre fika paus än vanligt i kväll, hade tiden till det tillsist och hade mycket kul att prata om, inte enbart patienter då alltså!
Fick jobb på fredag dag och lördag kväll också så blir inget Höör då, utan får köra ner på söndag istället under dagen. Nä funderar på att hoppa i duschen nu sen avnjuta en kopp kvällsro te och invänta ett god natt samtal från mitt hjärta som är på sin "trauma unit". Får försöka varva ner. Tänkte gå upp i hyfsad tid i morgonbitti så jag hinner till gymmet och köra ett styrkepass innan jag ska in till stan vid 13 och träffa Malin&Anna över en lunch.
Natti natti!

Kommentarer
Postat av: heidi

haha,trauma unit! :-D Härligt att höra att du trivs på jobbet, viktigt att man trivs med de man jobbar med! jadu,har mött en del dementa i mina dar jag med och ibland är det tillåtet att skratta! Kram!

2010-04-15 @ 20:23:05
Postat av: Emma

Haha ja kändes så sist;) jo jag trivs bra, kul när man jobbar med roliga människor, det gör ju allt!! Men finns några få rötägg också men dom kan man inte undkomma. Ja, man får faktiskt skratta ibland, går inte att undvika hehe. Hoppas allt är bra med dig!=) kram

2010-04-16 @ 20:55:11
URL: http://emma85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0