Ihana sää!

(härligt väder på finska)
Perfekt jogging väder! Sprang 5km med Linda & Joel vid 13 tiden. Slog vårt rekord igen med 50s snabbare. Vi är så duktiga så;) Men var var tufft idag, men så skönt efteråt! Kl 18 ska vi vara hos våra kära vänner och fira lite påsk. Ser framemot det=)
Hörde föresten på nyhetsmorgon i torsdags att konsumentverket sa att vi svenskar äter mest godis i världen, hela 17kg i genomsnitt per person på ett år! Ojdå tänkte jag då, så mycket äter ju inte jag iallafall! Men så räknade jag på det och ops äter visst minst 25kg på ett år!! Om man äter ca 500g godis/kakor per vecka, och det gör jag ju minst. Sån gottegris som jag är så är det nog det jag kommer upp i under helgen. Illa illa, måste nog en gång för alla sätta stopp för detta godisätande! Iallafall försöka halvera det. Tänker inte så mycket på övervikt då jag tränar och rör på mig, men tänker på hälsan i övrig, hjärtat och tänderna! Någon som har samma problem?! Har försökt så många gånger innan men ja ska försöka igen!
Nä, om man skulle ta och börja göra sig i ordning så smått om en stund. Ha en trevlig påskafton alla ni som läser denna blogg! (vilket är rätt många tydligen, men vet inte ens vem hälften är:S)
Cheers!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0