Snåla människor

kan jag inte förstå mig på! Fick uppleva på jobbet i förra veckan att folk inte betalar för sig när de ätit på jobbet. (personal alltså). Fattar inte det... är så billigt! 10kr per måltid. Men finns alltid snåla människor... som i den där lotto reklamen när en tant tycker sällskapet ska dela på minsta krona. Jag fattar inte sånt... jag tycker det är kul att bjuda andra på fika eller middag ibland. Det jämnar ju alltid ut sig tillsist om alla turas om att bjuda. Jag har aldrig begärt att bli igen bjuden men det är klart att det är roligare att bjuda personer som också bjuder tillbaka någon gång ibland och inte ska räkna på minsta krona när det är nått. Jag menar en 20:a hit och dit, spelar roll?!
Har precis varit och handlat på hemköp. Anna kommer på besök efter 20. Ska baka scones åt oss och så har jag köpt lite god frukt. Janne ska jobba inatt och Anna hade heller inget för sig så vi sa att det är ju roligare att sitta två än ensam hemma en fredag kväll=) Solsidan går ju på tv ikväll, gillar det!



Trevlig långfredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0