Valborgsmässoafton

Igår fm åkte vi som sagt ner till skåne, första destinationen var Malmö. Var där runt 12 tiden. Låte in vårt bagage på stationen och begav oss mot gågatan, åt lunch först på Max så hungriga som vi var. Sen kollade vi runt i affärer, tog en fika på ett jätte mysigt café. Janne köpte sig ett par jeans, jag en bodyscrub på H&M, ett läppglans som jag inte blev nöjd med (blir oftast så så ska sluta köpa) och ett par örhängen på glitter. Skulle egentligen varit på Mollys salong vid 14 men fick skjuta fram det till kl 17 då hon fått åka till vårdcentralen och sy ett sår över läppen, hon blev biten av deras lilla hund. Stackars Molly! Men hon var snäll och fixade mitt hår ändå. Killarna satte sig på en uteservering på lilla torg så länge och drack öl och åt pizza. Vi joinade dem sen ca 3h senare hehe. Super mysigt! Varmt & gott, massor med glatt folk. Det märks att sommaren är på intåg....

Ikväll ska vi in till Eslöv och hälsa på mormor och morfar. Sa innan i våras till dem att vi vill fira dem på nått sätt ändå jag och janne, även om de valde att inte ha någon stor fest för de fyllt 75. Så pratade med mormor för någon vecka sedan och vi bestämde att vi ska hälsa på idag. De ville bjuda ut oss på restaurang så vi ska få lyxmiddag idag! (fast inget slår nästan mormors egen mat;)) Sen ska vi ner till trollsjön och titta på bålet. Är ju valborg idag, galet. Ska snart hoppa in i dushen, sen bege mig bort till Konsum och handla lite. Och inom blomsterhandeln och köpa blommor till m&m. Ska bli trevligt ikväll, hoppas bara det blir uppehåll, har regnat lite nu under fm:/

Ha det gott! Och trevlig helg och valborg! KRAM




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0