Fredagsmys

I detta hushållet denna fredag bestod av hemlagad pizza=) Å till efterätt (och förätt) marabou mjölkchoklad med frukt och mandel. (schweizernöt för janne om någon är intresserad haha). Gott var det iallafall, båda delar=) Älskar fredagar. Egentligen skulle vi haft besök ikväll men då janne inte känner sig riktigt kry får vi ta det en annan dag!
Tänkte dela med mig av ett gott recept på en kålsallad som jag fick lära mig av en i personalen på Landfästet där jag jobbade i sommras. Man tar bara matolja, hälften så mkt vinäger, salt, lite socker och salladskrydda och kokar upp. Ställer det åt sidan och hyvlar vitkål och skalar och river en-två morötter. Lägg i en skål och häll över spadet, gör inget om det är varmt. Blanda och vóila, du får en smaskigt god sallad=D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0