Lite deppig....

Har kännt mig lite deppig ett par dagar nu... har varit mycket med Jönköpings historien på senaste, all förväntan, förhoppning, ovisshet och besvikelse. Men men bara att släppa det nu. Man kan ju inte gå runt och älta detta hela livet=) Men jag är rätt bra på det, att älta alltså. Inte konstigt man får magsår!!
Var och tränade bodycombat ikväll. Timmen bara flög iväg, var skoj och svettig blev man. Annars idag har jag jobbat, satt vak på sjukhuset till en patient. Samma blir det imorgon 7-15. Det jobbiga är att jag har svårt att somna på kvällarna... sov väl 3h i natt. Lär bli det samma i natt känner jag... någon som har nått tips? En på jobbet tipsade om att köpa en spikmatta (som jag funderat på ett bra tag) och ligga på den en halvtimme innan sängdags. Blir en hel del jobbande nu i dagarna så man måste ju sova ordentligt... iallafall 6h.
Nä nu ska jag hoppa i bingen och läsa lite! Sov gott alla! kram



You are reason that I breath, you are the reason that I still belive, you are my destiny...<3

Kommentarer
Postat av: Glenn

Det var ju tråkigt att läsa att det var boendet som satte käppar i hjulet för er. Ni har säkert sett den här sidan, men här är iaf en lista över massvis av kommunala och privata bovärdar i jönköpingstrakten. Det kan vara bra att ha.



http://www.jonkoping.se/toppmeny/omkommunen/verksamhetochorganisation/forvaltningar/tekniskakontoret/boende/hyresvardar.4.7308604a109303e2d1080004712.html



Jag har ÄNTLIGEN fått ett jobb iaf. Jag vikarierar året ut som ekonom på sjukhuset i Varberg, så jag pendlar mellan Göteborg och Varberg varje dag nu.



Ha det bra i snöovädret!

2010-02-20 @ 13:11:52
Postat av: Emma

Hej Glenn! Kul att du tittat in=) ja, vi har haft den sidan när vi ringt runt till alla möjliga... även kollat på blocket. Trist att det blev så, men det kommer fler turer! Grattis till jobb, vad kul!! Är det långt att pendla? Trivs du/ni i Göteborg? Ha det så bra min vän, kram!

2010-02-20 @ 13:52:26
Postat av: Glenn

Hej igen! Blir visst en liten chat här inne mellan dig och mig nu =)



Jag åker kollektivt till Varberg just nu.. så jag går upp 5.15 på morgonen.. tar bussen som går 6.05 till stationen.. därifrån går mitt tåg 06.42.. sen när jag är framme i Varberg så tar jag bussen 07.25.. och så stämplar jag in 07.35 ungefär. Så 1½ h pendling enkel resa.. på hemvägen tar det 1 h 50 min ungefär. Så det är en hel del tid om jag åker tåg. Får se hur kul det är i längden att pendla så. Kommer nog åka bil när vädret är bättre. Tar jag bilen tar det 1 h. Cathrine pendlar ju hon också.. fast till Borås.. det tar 2 h enkel resa med kollektivtrafik.



Annars trivs vi i Göteborg. Det är en fin stad och vi hamnade i ett okay område med folk jag känner. Det var över 700 som sökte min lägenhet så jag hade världens tur som fick den. Det är skitsvårt att få lägenhet här om man inte stått i kö i flera år.



Men chansen att dra till Jönköping kommer nog igen för er. Än är du ju ung, du har hela livet framför dig =)



Ta hand om dig, kram!

2010-02-20 @ 19:42:47
Postat av: Emma

Ja blir visst det=D shit vad du pendlar långt! Vet inte om jag pallat det, men ibland har man kanske inget val! Vilken tur ni hade att få de lgh då. Vi har faktiskt funderat på att flytta till GBG också, har stått mellan det och Jönköping rätt länge. Har sökt jobb i götet med innan, vi får se vart vi hamnar och när=) Haha ung och ung. Åren går. Inte klokt ju... Vad hittar du på annars Glennis, förutom jobb? Kom att tänka på här om dagen när jag filmade vår ena katt hemma hos pappa i webcamen och du sa du var så rädd för katter. Kommer du ihåg?



Ta hand om dig vännen! Ha det så bra stor kram!

2010-02-22 @ 23:31:33
Postat av: Glenn

Jo jag minns att du visade katten, och jag är fortfarande svinrädd för katter. När vi är hemma hos våra kompisar här i området är jag alltid skiträdd! De har två katter och den ena är alltid efter mig! Jag har alltså svårt att bara sitta i soffan för jag vet att den kommer hoppa upp på mig förr eller senare. Jag är alltid helspänd när jag är där.



Annars hinner jag knappt hitta på något. 3 h om dagen går ju åt att pendla... så på helgerna är man helt slutkörd. Har köpt längdskidor så jag har åkt varje helg nu. Rätt skoj, men jag har inte fått in tekniken och så fort det är en backe så ramlar jag typ. Jag hade ju tänkt börja träna på gym och ha mig igen, men det kommer jag aldrig hinna om jag pendlar med tåg. Men du verkar gymma som en galning =) Måste ta tag i löpningen snart igen. Jag var ju duktig och sprang Göteborgsvarvet men nu när det varit snö och tråkväder så har jag inte velat springa.



Ja sök du både på Sahlgrenska, Östra sjukhuset och Mölndals sjukhus. En jag känner som är sjuksköterska vill ju också flytta hit, men menar att det verkar svårt eftersom de sa upp några 100 förra året.. vet inte hur många det var.. var det 500-600 kanske. Annars kan du ju söka jobb på sjukhuset i Varberg =) Där är det skoj. Men de ska ju säga upp en hel del folk där också tror jag. Det gick back 76 miljoner förra året. I morgon ska jag hälsa på i Halmstad på Länsjukhuset och se hur skoj det är där.



Har ni skottat nån snö? Alla snöskyfflar är slut här så jag skottade snö med hinkar i förrgår.



Ha det bra!

2010-02-23 @ 22:34:53
Postat av: Emma

haha du är rolig du=) men är precis så jag känner för ormar!!! usch.



Förstår att du inte hinner med så mycket i veckorna, du är ju iväg hela dagarna. Duktigt med göteborgsvarvet, hur långt är det? Jag ska också komma igång med springningen igen men vill vänta tills snön smält bort och det blir lite varmare. Ska springa tjejmilen i september fakitskt=)



Kul med längdskidor, tar ju såklart ett tag att få in tekniken. Jag har åkt slalom ett par gånger men är så feg så är rätt kass:P



Jag jobbar på Halmstads sjukhus, dock inte imorgon då ska jag vara på ett annat ställe! Synd, annars hade vi kanske kunnat setts en snabbis och säga hej om inte annat=) vart ska du hän då?



Ha det gott=)

2010-02-23 @ 22:50:04
Postat av: Anonym

Ja jag är ju rädd för ormar också. Sliskiga.. blä.



Jag hälsade på på ekonomiavdelningen och pratade med en nisse. Sen åt jag på Galaxen, sen åkte jag tillbaka till Varberg.. men det tog ju typ nästan hela dan. Men jag kommer nog åka dit fler ggr. Varbergs och Halmstads sjukhus har en tight organisation med samma sjukhuschef och allt. Jag ska ju vara med i ett projekt där vi ska bestämma priserna för röntgenundersökningar i hela Halland och då får man åka runt en massa. Röntgen kan du ju söka jobb som undersköterska på.. där verkar det skithäftigt! Har fått vara med på några undersökningar. Det är ju hur fräsigt som helst! Iaf i Varberg.



Göteborgsvarvet är en halvmaraton, så 21 km ungefär. Sprang det på strax över 2 h. Anmälde mig inte till loppet i år eftersom jag inte visste om jag bodde kvar,och nu är det försent. Tjejmilen kan jag inte vara med på =)



Slalom skulle jag aldrig våga mig på. Läskigt med backar.. tror jag ska ramla och slå ihjäl mig. Cathrine åker slalom, jag tittar på... och fryser.



Hejhopp!

2010-02-24 @ 18:57:38
Postat av: Emma

Ja visst är dom;)



Aha ok där ser man. Bara säg till om du ska dit fler gånger, jobbar jag då vill jag träffa dig och säga hej iallafall=)



Har varit med nere på röntgen ett par gånger med patienter. Inte klokt vad mycket teknik där finns! Tur det.



Det var ju riktigt bra sprungit av dig! Haha nej tjejmilen blir nog lite svår för dig att vara med på om du inte klär ut dig till babbsan vill säga.



Jag är också riktigt rädd för backar, är så läskigt och är också rädd att ramla rejält och har ju trillat ett par gånger. Är nog en rolig syn när jag är i backen, en stel pinne som åker störtlopp/slalom med skidorna i en struts form haha. Men är härligt att vara iväg på skidresa, men var ett tag sen sist.



Tjingeling!

2010-02-24 @ 21:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0