Long time, no see!

Vår kära dator fick virus igen i jul helgen, så har inte kunnat uppdatera min blogg på ett tag. Den är inne på lagning nu, vet inte när den kommer tillbaka. Just nu är vi nere hos pappa i Höör. Lämnat bilen och ska ta med oss Zorro hem på onsdag. Stannar nere ett par dagar, jag är ändå ledig tills på fredag=) Snart närmar det sig examen! Åååå längtar. På vägen ner körde vi inom Center Syd så att jag kunde få köpa min efterlängtade rosa hood tröja på Gina Tricot=) Stötte på Ninis på vägen in, Janne kom på att hon ju jobbar där på Hallbergs guld. Provade förlovningsringar och tittade på vigselringar. (Ta det lugnt gott folk, det var för skojs skull;)) Man får ju passa på med ett proffs vid sin sida. Så mycket fint! Tänk den dagen.....

Jahapp vad har då hänt sen sist?! Det har ju varit jul. Julafton firades hemma hos mormor och morfar med god mat och mysigt sällskap. Fina julklappar! På juldagens fm träffade jag kära madde, vi tog oss en promenad runt vaxsjön och hade en hel del att prata om=) På kvällen åkte jag till en annan fin vän, carro i Malmö. Där bjöds det på mat och vi hade också en väldans massa att skvallra om!! Synd man ses så sällan. Då carro skulle upp tidigt dagen efter för att jobba tog jag tåget hem vid 24-tiden. En mycket trevlig dag var det med julklappsbyten även här. Annandag jul var jag bara hemma hos fader, hade en del att plugga på sen så åt jag, Lina och fader god middag på kvällen. Den 27 begav jag mig hemåt igen till min habib. Vi åt tacos ihop och bytte julklappar! Fick ett presentkort på Gina Tricot och ett paket från Bodyshop med bodybutter, bodyscrub och duschtvål. Luktar super gott=) Perfekta julklappar.





Den 28-30 var det meningen att jag skulle praktisera mina sista dagar på psyk, men den 28e blev jag dålig, fick riktigt ont i magen under praktikdagens slut så fick åka rullstol (!) ner till akuten. Det togs massa prover, sattes kanyl och allt möjligt men de kunde inte hitta något fel. Det hela slutade med att jag lades in på KAVA under natten. Janne var med mig hela tiden tills de kopplat dropp och jag skulle "sova". Nattens sömn blev inte lång. Det gjorde så ont så det var inte klokt och värktabletterna hjälpte inte mycket. Fick inte dricka heller mer än lite till tabletterna då de skulle ta prover tidigt på morgonen igen och då skulle jag vara fastande. Det visade fortfarande ingenting och när läkarna kom på ronden skickade de ner mig till gyn. Där visade det sig att jag haft en cysta i äggstockarna som spruckit och det var vätskan som blivit som gjorde ont. Men det var helt ofarligt och skulle absorberas efter ett par dagar. Hann precis ut från undersökningsrummet då jag spydde som bara den. Grät och tyckte synd om mig själv när personalen från KAVA kom och skulle köra upp mig igen. Fy f*n säger jag bara!!! Så vill jag inte må igen. Skrevs hem senare på em och som tur är blev det bara bättre och bättre dagarna som gick, men något sthlm över nyår blev det dessvärre inte:(


Fick rosor och choklad av min underbara älskling när jag kom hem!<3


Nyår firades i det lugna hemma hos oss, bara vi två. Klädde upp oss lite för sakens skull. Janne stod för kockandet och lagade till en god middag beståendes av potatisgratäng och lax/kött. Efterätten blev något så enkelt som chokladpudding med vispgrädde och bär/banan. Vi tittade på tv och hade det mysigt bara, sen vid 12 slaget tog vi bilen upp till galgberget där man kan se över hela stan. Var rätt mycket folk där. Skålade i alkoholfi cider (mest för sakens skull) sen körde vi hem och la oss! Det var vårt nyår det.

'

Och i helgen som var, fick jag praktisera igen de dagar jag missat då jag blev sjuk, så nu är praktiken avklarad med. Så skönt. Å är jätte nöjd med mitt omdöme. Har jag tur får jag timmar där med, det verkar inte som om det är så stort behov där just nu men man kan alltid anmäla sitt intresse. Fick föresten vitt te på posten idag från sthlm. Blev så glad=) Tack Heidi & co. Drack det ikväll med lite honung i. *mumma*

Nä nu ska jag snart gå och lägga mig. Känner mig rätt trött nu.

Ha det gott! Stor kram och god fortsättning på det nya året! /Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0