Snabbt bloggande från sjukstugan

igår kväll på jobbet började jag må allt sämre. Var fruktansvärt mycket att göra också och det gjorde inte saken bättre. Undrar hur jag ska klara av att jobba kvällar när man som ensam usk:a har hand om alla patientsalar på en sida, det är 8st + att många rum är för 2 el. 3. Den sidan jag går bredvid på nu med min förra handledare är inte den jag praktiserade på, där är lättare. På 200-sidan är det mycket mer som ska göras som sagt, nästan alla behöver hel hjälp, det är katetersättning, lägesändringar, tvätt, matning, MIG kontroller osv. Mer som ett äldreboende.... kunde knappt sova nått i natt, näsan rann i ett och jag hade feber frossa så sjukanmälde mig i morse, och stannar hemma i morgon med. Får se om jag kan ta två dagar i nästa vecka istället så jag får gjort mina 4 dagar. Fy för att vara sjuk:( men har klarat mig bra från förkylningar, var ca ett år sen sist.) Janne kom hem från jobbet inatt också, han hade spytt och har ont i kroppen. Men verkar inte som om det var vinterkräksjukan iallafall. Tur det.....
Fick föresten min fina skylt på posten idag=)

Kommentarer
Postat av: heidi

usch usch! Mår du bättre nu? Sjukt att det inte finns psronal så det räcker inom vården,att man alltid ska spara in på den pesronalen..Fin skylt iallfall! KRAAM!

2010-01-29 @ 16:09:08
URL: http://heidierving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0