Ett besök i huvudstaden

och det kungliga bröllopet!
I fredags morse 6.50 satt jag på planet mot sthlm. Heidi och barnen kom och hämtade mig på Bromma flygplats en timme senare. Snabbt och smidigt, men är lite flygrädd så just vid start och landning svettades jag till lite men det gick bra.=)
Åkte in till stan vid lunch tid för att träffa Sara, en klasskompis från gymnasiet som jag inte sett på 5 år!! Galet. Hade en jätte mysig dag på stan med lunch, fika (som smakade mjölk och hästgräs haha), shopping och massa massa prat. Kändes dock inte som att det var så länge sedan vi sågs! Vi har lovat varandra nu att ses iallafall en gång om året;)
Under lördagen började jag och Heidi dagen med en joggingtur runt lillsjön. 4.5 km. Skönt efteråt men kan då säga att jag höll på att avlida i slutet! Haha. Ändå är jag van att springa lite längre. Tror jag började springa för fort, höll Heidis takt från början men blev lite för bra. Hon är snabb i benen den där Käly Carlsén.... När vi ätit lunch och gjort oss i ordning begav vi oss in till stan allihopa (Heidi, micke, barnen och jag) för att spana på kungligheter och givetvis Jan A-C Erving som stod kortegevakt. Micke hittade honom rätt fort då vi visste vilken gata han skulle stå på. Kollade på bröllopet på storbildskärmar som fanns uppsatta. Så fint! Man blev allt lite rörd. Dock blev jag och Heidi riktigt besvikna under kortegen, då vi inte hann se mer än en krona flaxa förbi. De körde jätte fort med hästarna! Hann nästan få med dem på ett kort men då finns där en ådrig hand som vinkar rakt över deras huvuden! Tack liksom.
Vi åkte hem ett par timmar senare, var borta vid slottet också och tittade men gav upp innan de nygifta kom dit då lilla Anna var ledsen och folk skrek och hade sig; yrsäkta, bebis gråter osv. Vi bara jaja ok. Nu drar vi! Men var allt en stolt stund för mig då jag såg min fina fästman stå där i ledet och vakta konungens dotter med man. Vi fortsatte att titta på bröllopet tills midnatt när vi kom hem, ja efter den delikata middagen som micke lagat. Ska man ta och gifta sig snart kanske?!
I går tog vi det mest lugnt, var ute på promenad, blev bjuda på fika på ett supermysigt café av H&M för vi förlovat oss. (så snällt så) Sen på kvällen tog vi oss till lekplatsen vid skolan för att Noah skulle få leka. Men undrar vem/vilka som lekte mest egentligen....*harkel*
Å nu är jag då åter hemma. Skulle sprungit 8km med Anna idag men fick vänta på bussen vid flygplatsen över en timme, den kom inte som den skulle och Anna kunde inte senare än vi bestämt så får bli styrka för mig istället lite senare. Ska iväg och handla lite nu snart på Maxi, har inget hemma så ett måste!! Imorgon ska jag till kiropraktikern igen för efterkontroll sen blir det jobb!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0