Helg och jag är ledig!

Det var ett tag sen. Gott de! Jobbade kvällen idag på gruppboendet. Fick gå tidigare för fanns inget att göra och inga boenden hemma. Så varför sitta två och glo på varann i flera timmar?! Cyklade bortom maxi på vägen hem och inhandlade lite gotteheter till helgen. Kan inte vara utan hur mycket jag än försöker;) Men var mer sparsam denna gång! En 30g mörk choklad med apelsin slank ner när jag kom hem tillsammans med en kopp te. Mumma. På tal om te så hade mina tre teer från PUKKA kommit idag med posten. Är örtteer varav ett med utrensande effekt. (detox). Tänkte testa att dricka mer örtte då jag nog druckit för mycket grönt te på sistone. Tror mitt långvariga illamående kan bero på det. (magkatarr?!). Synd för älskar grönt=) Men fick tips från mollyshalsoblogg ang dessa PUKKA teer som dessutom är ekologiska. Beställde även med en burk raw cacoa powder av Renée Voltaire. Har blivit ett stort fan av raw matkulturen. Det är mat som varken är upphettad eller behandlad och därför finns alla nyttigheter kvar. Inga tillsatser finns heller. Tyvärr är det väldigt dyrt med sådana produkter så får bli något då och då. Köpte ett lantbuljongspulver av Renée Voltaire i början av månaden. Är super gott! Det är inte raw men ekologiskt och helt utan några onödiga tillsatser. I love it.
Pukka teer kan du hitta här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0