Ibland undrar man....

Hur vissa människor kan ha rätt till än det ena än det andra. Ansökte om sänkt månadskostnad till CSN nu under min mammaledighet men fick inte det. Undrar varför? Min inkomst kommer ju vara runt hälften av vad jag annars får. Sen ska jag ju betala tillbaka på skatten. Det "roliga" är att det inte är mitt fel. Mailade skatteverket och frågade, de sa att har man två arbetsgivare som jag har kan den ena ha draigt för lite skatt. Är ju deras ansvar inte mitt tycker jag men ja så här sitter man och ska betala tillbaka 4600kr detta året.... Känns ju lagom kul. Mailade de nyss igen om en betalningsplan, så får väl börja betala tillbaka per månad så fort det går. Aja, man kunde varit med om värre saker men blir så trött ibland. Kunde inte detta hänt förra året när jag hade vanlig lön istället? Suck. Är kanske en liten irritationsdag idag för denna höggravida!? Dom finns dom med tyvärr=)

Det blåser och är riktigt grått och trist ute också, inget man blir gladare av. Men jag får tänka på vår bebis som snart kommer anlända. Ser mycket framemot det, att få vara hemma med den lilla och njuta. Skiter i att ekonomin kommer vara sämre, är inte det man skaffar barn för. Trist bara som sagt att man får massa extra utgifter men det man inte dör av härdar en eller hur?

Kanske ska ta å baka idag!? Får se om det blir innan eller efter besöket på BB. Shit! Snart är det verkligen dags att befinna sig där! Gjorde en sammanfattning av graviditeten på senaste besöket hos BM. Hon skrev in det i VAS hur jag/vi upplevt allt. Klart man mådde piss i början, har haft ont här och var, kramper i vaderna på nätterna och illamåendet som kommer och går men överlag tycker jag att jag haft en bra graviditet. Inget allvarligt som varit fel. Har mått prima vissa perioder också så har inte bara varit elände=) Är fortfarande rätt rörlig, kan promenera, träna lite lätt och simma. Går inte vaggandes som en anka som många sagt att jag kommer göra i slutet. Okej, är inte helt slut än här men tror faktiskt inte det kommer ske. Tror det har att göra med också att jag rört mig hela tiden och kör min lilla styrka. Bara bra för en själv och barnet. Sen frågade hon vad jag tyckte och tänkte om de olika smärtlindringarna som finns och vad jag vill ha. Sa som jag känner att absolut vill jag ju testa lustgasen först. Inte få massa annat direkt, men har jag väldigt ont och det kommer ta tid får de givetvis ge förslag på både epidural och annat de tycker kan hjälpa en bra. Som pappa sa när vi pratade om det, finns det smärtlindrande som hjälper en varför inte ta? På mammas tid fanns bara lustgas! Ja, tiderna förändras...

Hoppas solen visar sin närvaro hos er andra ute i Sverige! KRAM till er


Kommentarer
Postat av: jessica [ myckelite om litemycke ]

du är duktig som orkar träna trots att du bär på alla extra kilo som i sig är ren träning :)

hoppas lilla livet snart kommer ut till vår vackra värld och sina fina föräldrar :)



kämpa på emma <3

du är duktig!

2011-04-06 @ 18:12:00
URL: http://myckelite.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag rekomenderar epidural:) Nu är det inte länge kvar!!Ska bli så kul att bli faster!!

2011-04-06 @ 19:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0