Våffel söndag

Ikväll gräddade jag våfflor till oss innan janne skulle till jobbet. Smaskigt. Under dagen har jag varit ute på en promenad, gjort mina styrke övningar och pratat med min kära vän madde i telefon. Synd vi inte ses oftare.<3 Har även tagit det rätt lugnt idag med en powernap efter lunch.



Har en bröd deg på jäsning nu, solrosbröd. Ska jäsa i 10h så blir bra nu över natten. Så får man nybakt bröd till frukost imorgon=) Tror dock jag ska göra bullar av dem istället för bröd. Sen under dagen kanske jag bakar en ny sats av det goda morotsbrödet, men ska testa att baka det med dinkelmjöl denna gång.

Såg föresten en slaktbil med stackars djur i när jag lämnat av janne på jobbet. Den körde framför mig. Blir så ledsen när jag ser det....även om inte jag äter kött så vet jag att massvis med stackars djur slaktas och säljs till affärer på ett hemskt sätt varje dag! Önskar alla kunde vara vegetarianer eller att folk började behandla djuren på ett värdigt sätt....

Nu ska jag och zorro inta sängen, spikmattan och avslappnings cd:n!

Tjingeling!


Är man livsnjutare så hittar man alla sköna ställen!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Håller med dig, djurhanteringen är under all kritik,de behandlas som ting och inte som levande varelser..Sorgligt!

2011-04-04 @ 19:15:21
Postat av: Anonym

Ja det är verkligen hemskt....:(

2011-04-04 @ 23:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0