En torsdag med regn och grå himmel

Idag var jag och Mathilda i stan för att möta upp Kristina för en lunch. Vi möttes kl 13 vid Mc Donald´s och bestämde oss för varsin räksallad borta på Brooktorpsgården. Mumma. Var mycket trevligt att ses! Vi har sagt enda sen jag började på 53;an att vi ska ses över en fika men sen har det inte blivit av, förän nu mer än ett år senare. Men det får bli en repris snart igen. Mycket skratt! En tant blev tydligen förnärmad och vände på klacken och gick när jag sa att hon hade en fin lila sjal haha. Var nämnligen två äldre damer som satt vid oss och var så förtjusta i Mathilda. Och när lillan åt tittade hon hela tiden på den ena av dom (hon med lila sjal.). När det skulle gå sa hon nått i stil med att hon tittar på oss gamla tanter, vi ser nog roliga ut! Då sa jag bara att hon nog fått syn på din fina färglada sjal. Men så får man tydligen inte säga!? Aja.

Försöker ju äta nyttigare nu, lite GI aktigt men ändå rätt lik den kost jag alltid ätit. Har ju alltid ätit mycket fibrer, fullkornsbröd osv. Men ska försöka att inte äta så mycket mackor, massvis med pasta och godis och kakor. Mörk chokad är tillåtet om sötsuget sätter in som i lördags, men då endast 1-2 bitar. Har klarat det i 2 veckor snart. Hoppas på 2 till, sen när det är dop får jag ju unna mig tårta sen ska jag försöka ett tag till. Sen får vi se=) Skadar ju inte med sunda matvanor och motion. Vill bli av med iallafall 3kg till, helst 5-6. Men ja... ska inte bli besatt av vikten, bara man kommer i de flesta av sina kläder så småningom så;) Det får ta den tid det tar.

Ikväll har vår skatt varit lite gnällig! Rapar på tvären och övertrött gissar vi på. Kommer lite oftare nu än vi är vana vid, men håller bara i sig en liten stund sen brukar det avta. Men idag var det lite värre! Stackarn! Tog mig en liten promenad med henne när det var som värst, då somnade hon till för ett tag med mr kanin tättintill. Nu sussar hon sött, i dag sov hon till 10.30, kanske blir en repris imorgon?=) Men 9-10 som hon brukar vakna är inte fy skam det heller.

  

 

På söndag åker vi till våra fina vänner i Jönköping! Som jag saknat min Linda! Å ska bli såååå kul att få se deras lilla Elin=)



Mathilda köpte present till pappa idag på stan;




Kommentarer
Postat av: Jonna

Emma du är ju jätte duktig! Och Hallå... Mathilda är 4 månader. Det säjs ju att det tar lika lång tid att bli av med magen som det tar att få den! Det märkte jag iallafall.. även om min mage tyvärr har fått allt för mycket gott i sommar!!!! haha

2011-08-28 @ 22:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0