Himlen måste sakna en ängel

Förr så var jag alltid på väg.
Jag försökte fånga en dröm,
och jag trodde jag visste vad jag ville ha.
Du har väckt mig ur min sömn.
Plötsligt så var världen helt ny,
allting stanna’ upp när du kom.
Och jag såg dig och visste av hela min själ
att nu börjar allting om. 
 

Himlen måste sakna en ängel.
En finns här hos mig, och vilar i min famn.
Himlen måste sakna en ängel.
Hon ligger tätt intill mig, så trygg på min arm.
Kan det vara sant att jag får älska dig?
En av himlens änglar har landat hos mig. 
 

Gryningsljuset smyger sig in,
finner ro i ditt andetag.
Och jag inser med ens att jag väntade en
evighet just på denna dag.
plötsligt slår du upp dina blå,
styrkan i din blick gör mig svag.
Och helt utan att döma så ser du på mig,
och så börjar våran dag. 
 

Himlen måste sakna en ängel…

 


Kommentarer
Postat av: Farmor

Vilken fin dikt...jag fick næstan tårar i øgonen då jag læste den, den ær så vacker!

2011-08-27 @ 02:28:16
Postat av: Emma

Ja visst är den fin!

2011-08-28 @ 18:38:32
Postat av: Emma

<3<3 den var så fin så jag fick lust att kopiera den!

2011-08-28 @ 22:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0