Sol ute

som bådar för en härlig promenad om ett tag, ska först ta mig an disken hade jag tänkt med lilla M som sällskap=) Pappa janne sover då han gick av sitt nattpass i morse. Ledig två dagar nu sen jobb igen. Hans pappa grupp börjar idag med, spännande att se om där finns några vettiga pappor eller ej;) hehe

Gårdagens eftermiddag spenderade vi tillsammans med fina Malin. Vi började med en promenad på galgberget sen åkte vi hem till henne och bjöds på god fika. Var så mysigt!<3 Å Mathilda var så snäll. Satt i Marcus knä en stund med när han kom hem från jobbet!=) Hennes humör är mycket bättre nu igen efter att vi bytte tillbaka till NAN 1 ersättningen på kvällarna. 2:an var nog för stark för hennes mage, var ofta rapar på tvären osv. Så nu mår hon bättre igen vilket är skönt=) Men dock har hennes vilja börjat visa sig då hon "höjer" rösten lite när något inte passar henne!

  

Imorgon blir det en joggingtur igen. Försöker springa var 3:e dag ca. Fick lite ont i knäna efter jag börjat komma igång, men var nog eftersom det är mycket asfalt häromkring. Men sen jag börjat ta mig till galgberget igen känner jag inte av det så mycket. Men 2-3gånger i veckan tycker jag är alldeles lagom. 2 är målet allafall. Sen ska jag nog ta och köpa ett simkort ihöst och försöka simma en gång i veckan med. Ska vänta med gymkort, så länge man kan springa ute ska jag nog göra det. Gratis träning! Sen kör jag ju min lilla styrka här hemma. Ska bara köpa ett par nya hantlar till med lite tyngre vikt. Skönt att börja komma i form igen. Känns viktigt med i en vardag med en liten som bara blir tyngre och tyngre. Man känner i ryggen så fort man bär lite fel eller länge.

Nä om man skulle ta och diska som sagt. Mathilda sitter här bredvid mig nu och pratar. Vi sov till 12 idag föresten. Men hon har börjat vakna runt 6-7 på morgnarna nu, då är hennes blöja dyngsur!! Så då byter vi den sen får hon mat med och somnar om och sover till 12-13. Gör mig absolut inget, dock måste jag försöka somna tidigare på kvällarna då lillan ändå somnar 22 borde man själv kunna vara isäng senast 23. Men är svårt att bryta gammalt mönster har jag märkt.... la mig vid 24 igår men somnade ändå inte förän närmre 02....:S

Aja, ha en bra tisdag gott folk!! KRAM från oss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0