Är det möjligt?!

Idag är jag om möjligt ännu hesare än igår. Kan verkligen inte prata! Buhu. Saknar min röst. Faktiskt.
Åt precis resterna av gårdagens mumsiga potatissoppa som jag tänkte dela med mig av om någon har intresse=) Sen ska jag faktiskt lägga mig igen och vila. Friskhet, vår, sommar KOM!

Potatis & purjolökssoppa á la Emma

3-4 port

8 tärnade potatisar
1/2 purjolök i strimlor
1 liter vatten
2 ekologiska grönsaksbuljontärningar
2dl lätt creme fraishe
salt, peppar

Först steker man bara upp potatisen och löken lite lätt. Häll på vatten och i med buljontärningar och koka ca 15min. Blanda i creme fraishe, salt och peppar och kör några varv med stavmixern eller elvisp. Servera med gott bröd till.=)


Mattes bästa vän<3




Kommentarer
Postat av: Hanna

krya på dig!!Och den soppan ska oxå provas!!kram

2011-02-09 @ 10:47:44
Postat av: Emma

Tack Hanna=) SALT var bra, så se den=) Allt bra med er? kram

2011-02-09 @ 11:52:09
URL: http://emma85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0