Honung is the shit

Detta teet dricks flitigt av mig här hemma med honung i eller enbart honungsvatten.



Köpte även C-vitamin brus idag så hoppas man blir frisk någon gång snart!! Det värsta är inte förkylningen utan att rösten fortfarande är skrovlig som bara den. Riktigt frustrerande att man inte får ur sig de få ord man vill. Började nästan gråta idag för kände mig så frustrerad!!! (ok kanske har lite med graviditetshormonerna att göra också men nu har jag haft det såhär sen i lördags, inte kul längre.) 

På fredag går vi in i vecka 30 om jag inte räknat fel. Blir lite förvirrad på det där ibland. När man kommer till barnmorskan räknar de på sitt sätt men stämmer ändå alltid med det jag har iallafall. Inte klokt vad tiden går!! Ca 10 veckor kvar bara!!! Eller runt 8 tror jag, tror den lill* kommer komma tidigare. En känsla bara;) Vi får se om det stämmer. Är så nyfiken på om det är en liten påg/poika eller tös/tyttö. (Skånska/finska haha).
Många säger flicka. Men min mage är definitivt en pojkmage ser jag nu. Fast det är ju inte alltid det stämmer. Min första känsla var pojke men är inte helt säker. Undrar om jag någonsin är det? Får helt enkelt vänta och se.

Nä nu ska jag skölja av min ansiktsmask och hoppa i säng och läsa lite. Hoppas hostan lugnat sig. Har börjat hosta nu med så fort jag kommer till sängs:S Blä för å va sjuk! Går magsjuka på jannes jobb och han är iväg och jobbar nu. Hoppas inte han åker på nått eller drar med nått hem. Något mer sjuk vill jag inte bli, detta räcker gott och väl.

Natti natti gott folk!

Kommentarer
Postat av: Pirjo

Jag kan trösta dig lite; jag var HELT utan röst i 10 veckor en gång då vi bodde i Norge. Kunde inte ens ringa o beställa tid till läkaren utan fick köra runt till VC och viska på luckan att jag är sjuk!Men jag var så dum att jag jobbade flera veckor innan jag insåg att det går inte att viska o sända lappar till medarbetare om jag ville nåt. Men jag hade en kraftig stämbandsinfektion, vilket blev bara värre av all viskande. Så stanna hemma så länge du är sjuk, då går det över fortare, och använd rösten så lite som möjligt! Du kan oxå gurla halsen med saltvatten, det hjälper men är jätte äckligt. Hoppas det går över snart och hoppas att ni slipper magsjukan!

Hälsa Janne! Kram!

2011-02-10 @ 16:09:40
Postat av: Hanna

hoppas du blitt bra och fått lite röst tilbax! Och jag tror det blir en flicka...:)

2011-02-11 @ 15:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0