Jobb och kontroll

Jobbet idag gick bra. Flöt på. Köpte stödtrumpor idag när jag slutat jobba, ska börja användas på torsdag när jag jobbar nästa gång. Kan nog behövas för mina trötta fötter och ben=)

Var hos BM på besök efter jag slutat. 15.45 skulle vi vara där så mötte upp janne i stan. Allt såg fint ut. Bebis låg med huvudet neråt och började sparka för fullt för han/hon blev irriterad när bm klämde och kände på den lilla. Nästa gång ska janne få känna hur den lilla filuren ligger sa hon. Fräckt. Kan inte riktigt fattta ännu att jag har någon i min mage. Förutom att jag går upp i vikt och har en rejäl kula haha. +13 kg är det nu. Tror jag kommer sluta på runt 18kg har jag fått för mig. Men vi får se. Bryr mig verkligen inte, så länge jag inte går upp mot 30-40kg så;) Känner mig inte tung å så ännu, är som jag skrivit innan mest svanken och ljumskarna som gör ont emellanåt men inget annat. Men kommer väl i slutet kanske. Men så länge jag orkar motionera och röra på mig så är jag nöjd. Känns bättre då i kropp och själ.

Fick besked från försäkringskassan idag. Blev beviljad havandeskapspenning, men endast för det jag tjänat och jobbat på sjukhuset. Men blir lite grann iallafall, hur mycket står det ej. Men ska fylla i om man jobbat något emellan, fick från den 26 februari till 16 april. Men ska försöka jobba mina pass tom den 13 mars sen ska jag gå på ledigt! Kan nog behövas!

Nä nu ska jag snart hoppa i duschen. Ledig i två dagar nu! Skönt. Ska simma imorgon med Malin.

Hej svej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0