Jobbehelg nr 1 av 2

Helgen änsålänge har gått bra. Full rulle såklart men det är det ju alltid där uppe på sjukan. Men är man ett bra gäng fixar man allt=) Hoppas på en lugn kväll idag. Känner av mer smärta i ländrygg/ljumskar när jag jobbar. Rätt säker på att det är foglossningen som spökar. Beställde ett stödbälte i fredags som kommer i veckan som jag hört mycket bra om så hoppas det hjälper även mig!

Tog en promenad i går på galgbgerget efter jobbet. Så himla skönt! Frisk luft och strålande sol. Dock lite väl isigt på sina ställen så får nog bli ett tag tills nästa gång jag promenerar där igen.

Föresten, måste bara berätta. När jag var på stan i torsdags efter jag simmat och skulle lämna tillbaka mina vinterskor som gått sönder (andra paret på 2 mån) ville de först inte ersätta, utan jag skulle betala hälften för skomakar avgiften själv för att de bara gör reklamationer om det är högre än 5cm trasigt i dragkedjan. (fattade inte det där riktigt.) men jag gav mig faktiskt inte, kan vara rätt mesig annars men sa till henne att ett par stövlar för 800kr ska hålla mer än 1mån!! Jag ville ha pengarna tillbaka men det fick jag inte. Men fick iallafall ett tillgodo kvitto på hela summan så jag kan handla mig ett par nya vårskor antingen där på DNY shoes, Eurosko eller Ecco. Men hade jag inte stått på mig hade jag inte fått det för hon sa att egentligen är jag inte berättigad ens till det. Sjukt ju! Aja, jag är nöjd iallafall så ska på vårskors jakt i veckan som kommer=) Ledig tisdag, onsdag och fredag så får bli någon av de dagarna. Fått en del jobb nu på sjukhuset, tom mitten av mars. Är en usk som blivit sjukskriven mars ut men sa att jag inte vågar ta fler tider mer än till mitten av mars ännu då jag inte vet hur jag kommer må. Men tre veckor till ska jag försöka jobba iallafall sen får vi se.

Igår kväll lagade vi nått så gott som hemmagjord pizza med räkor, tonfisk, lök, svamp och annanas *mums*. Ska ta resterna med mig till jobbet ikväll=) Sen hyrde vi film som var sådär, heter; Perfect Getaway. En lugn och skön lördag, somnade som en stock sen.

Nä om jag skulle ta och göra mina kära hemmaövningar och sen ta mig ut i det fina vädret (dock minus grader) på en liten promenix innan det är lunch dags. Sen är det jobbet som kallar!

Tjingeling!





Kommentarer
Postat av: Heidi

Go Emma!! :-D

2011-02-20 @ 18:48:15
Postat av: Anonym

hej emma o bebis=) vill träffa dig o känna på din goa bebis mage. jag saknar min ibland, hihi=) lilla mio har börjat le nu när man pratar med honom, inte alltid men ibland om man har tur=) nu e han ledsen i sin säng, bäst att gå o höra vad han vill=) kramar Nina

2011-02-21 @ 21:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0