Kontroll på mvc

Igår var vi på kontroll på mödrarvårdcentralen. Magen skulle mätas, blodprover tas på mig och så fick vi höra hjärtljuden från den lilla/e. Hjärtat slog i 190. Togs även en vikt. +9kg är det nu. Allt såg bra ut så känns skönt. Nästa kontroll är den 24 Januari. Märks att det går fort framåt nu när kontrollerna blir tätare. Har även börjat känna sparkar nu föresten. Bebisen lever rövare inne i mammas mage. Är som mest aktiv på kvällar och nätter.

Annars känner jag mig bättre nu. Låg på spikmattan jag gav janne i julklapp igår. Kändes som att huvudvärken blev bättre iaf. Men har kommit tillbaka lite nu. Ska använda mattan regelbundet jag med tänkte jag. Ögoninflammationen är på väg bort så ska jobba imorgon, en kvälls tur. Sen har jag tors-fre dag. Hoppas det går bra. Hämtade ut mina nya jobbskor idag. Ecco Sandaler. Hoppas de är bra men har bara hört positivt om alla eccos skor.


Vi var ute och gick en timme idag. Skönt. Inte blivit så mycket motion på sistone, antingen har vädret varit dåligt eller så har jag inte hunnit eller haft orken. Men ska försöka röra mig lite mer nu. Ta tag i simmningen igen.

Nu ska vi snart äta här, janne lagar potatismos! Gott. Till det ska jag ha veg bullar och sojakorv. Janne pannbiff. Intressant va?;)

KRAM


Kommentarer
Postat av: Blivande farmor

Härligt att höra att både du och lilla "Tindra" mår bra; är helt övertygat om att det blir en liten tjej, doms hjärta slår fortare än killarnas!Ett till namnförslag, hihi!Kul med namnförslag!Det blir kul o se vad det blir för nåt, 2 alternativ; antingen en flicka eller en pojke, enkelt! Huvudsaken att bebisen är frisk med 10 tår och 10 fingrar, men kul och spekulera o gissa!

2011-01-04 @ 19:03:10
Postat av: Jonna

Emma tro inte att det här är det sista namn förslaget från "blivande farmor".. hehe. Gott med hemmalagad potatismos, vi äter det ofta. Fast vi brukar koka potatisen med brockoli och morötter oxå, sen blanda allt tillsammans och ha majs i. Jätte gott! :-)

2011-01-04 @ 19:27:12
Postat av: hanna

roligt att du känner sparkar nu:)nu går det fort framöver!!ecco skorna såg sköna ut:)

2011-01-06 @ 13:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0