Midsommarhelg i Arvika

I torsdags em körde vi upp till jannes föräldrar i Arvika. Hämtade upp hans mamma i GBG där hon jobbat. Tog oss 9h upp, då stannade vi några gånger för att äta och strecka på benen. Mathilda fick nog i slutet så blev några stopp extra så hon fick komma ut ur bilen lite samt äta. Annars sov hon mestadels.

Dagarna gick fort, midsommarafton firades ute i trädgården med god mat på långbord och helt ok väder, dock lite kallt. Kastade pil, fiskedamm för barnen och vi skulle spelat krocket men regnet kom så det blev inget. Vissa bastade, andra inte. Jonna och jag slängde ihop en maräng/grädd tårta med jordgubbar på kvällen. Bara vi som var sugna hehe men de flesta åt ändå;). I lördags tog vissa av oss en promenad, sen grillades det och åts gott ännu en gång. I lördags bastade jag faktiskt, först hade jag inte tänkt det men gjorde min man sällskap=) Å var faktiskt rätt skönt, dock sjukt varmt. Jannes pappa såg sen att bastun var felinställd så vi hade bastat i 110 grader haha! Undrar på att det sved lite extra i skinnet. Har varit en mycket trevlig helg, alla jannes syskon var samlade med respektive + barn. Vi var sammanlagt 12 vuxna och 5 barn. Tur huset är så stort så i stor sett alla fick varsitt sovrum/familj. Det är verkligen fint där de bor, riktigt idylliskt mitt ute på landet.

Igår styrde vi Forden hemåt igen, jannes mamma åkte med då hon skulle joba i GBG igen. Tos oss en timme extra hem, men vet inte varför för gjorde endast två stopp för att äta och ett rast stopp. Men ja, kändes inte som så lång tid så gick bra att köra.



Idag hade jag tid på BVC för att fylla i ett EPDS förmulär (deprission efter förlossning). Var inga konstigheter, jag mår ju bättre än aldrig förr så gick fort. Satt och diskuterade punkterna lite efteråt. Klart man varit lite ledsen stundtals men det har inte berott på att jag känner mig olycklig utan det har bara kommit utan förvarning, när det kanske blivit lite för mkt av någonting. Man blir tydligen sån efter en förlossning, inte konstigt med alla hormoner som är i uppror! Men med en sådan underbar flicka som vi har kan man inte vara annat är lycklig<3 Vi såg igår att hon har börjat greppa tag i saker nu också, mammas hår är en favorit men även filtar och dyligt. Stark i nyperna lillan, och nacken tränar hon för fullt! Hanna hade med sig bla ett babygym från hennes kompis som vi ska sätta ihop till lillan idag. Kul! Slipper vi köpa som vi tänkt;)

Just nu håller vi på att tvätta för fullt, blir snart en promenad i det fina vädret! Ner till Grötvik. Tror janne var sugen på att ta sig ett dopp men nja, tror jag skippar det. Men fortsätter vädret att vara såhär så blir det garanterat ett dopp i veckan. Ska iallafall till Brottet och simma då tänkte jag.

Hoppas "alla" ni som läser denna blogg haft en bra midsommar=) KRAM

Kommentarer
Postat av: Heidi

Var så kul att ses!!

2011-06-28 @ 11:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0