Denna helg!

Har gått fort som alla andra dagar sen lillan kom=)

I fredags åkte vi till Eurostop för att handla ett par sommarbyxor till mig. Får inte på mig några av mina jeans, shorts eller capri byxor längre. En viss Mathilda har gjort mamma 2strl större om höfterna;) hehe. Så fick bli ett par nya byxor till att börja med. Kan inte gå runt i mamma jeans i denna värmen!! Blev även en solhatt till tösen och två par sommarskor till mig. Hade ett tillgodo kvitto då mina vinterstövlar gick sönder på 799kr på Eurosko och hittade ett par sandaler där och ett par jätte sköna skor. Behövde bara betala 99kr själv så perfekt ju! Efteråt körde vi inom Jesper och Sara en snabbis och hälsade på. Deras minsta har blivit så stor nu! 1år och går lite. Inte klokt. När vi var där sist var hon fortfarande liten....

  

Igår kom Linda och Joel hit. Vi hade bestämt att grilla. Givetvis började värsta ovädret dra fram innan de kom regn, åska och blixt. Men karlarna skulle ut och grilla ändå, så där stod de under ett träd i regnet. Galna! Linda och jag höll oss inne med Mathilda och Zorro. Men god blev maten iallafall. Så himla mysigt att ses! Kommer få seperations ångest snart då Västerås blir deras nya hem i början på juni. Även där deras lilla bebis kommer komma till världen. Lindis är nu höggravid och var såååå fin i sin mage. Jag saknar min lite grann=) Samtidigt som jag knappt minns hur det var. Känns dock skönt att känna sig lätt som en fjäder nu och kunna röra sig obehindrat. Men är allt mysigt med bebismagen också. Senare på kvällen när paret begett sig hem kollade lilla familjen Erving/Jönsson på melodifestivalen. Jag gillade Englands låt faktiskt. Men vinnarlåten var helt ok iår tyckte jag! Å Sverige placerade sig kanon bra ju. Men annars finns det mycket skit i det programmet. De flesta låtar är ju inte värt att lyssna på.

   
Det här paret kommer bli fantastiska föräldrar i Juli=) Mathilda fick fin fina presenter också!

Idag är vädret skit också... meeen vi ska ändå trotsa vädret och gå ut på en promenad idag. Skönt med luft! Annars blir det det vanliga, tvätt och disk. Man har ju alltd att göra men ingen stress. Har ju sån lugn och fin bebis. Inte mycket gnäll här inte, mest sussande=) Ikväll ska lillan få bada igen, kan behövas då hon har börjat kissa sig själv på magen när vi byter blöja haha. Vet inte hur hon lyckas!! Igår kom värsta fontän stårlen mot mig när jag skulle byta. Så mina tights blev lite kissiga. Såg inte det själv först, utan var Linda som utropade vad som hände haha. Aldrig blir man utan sysslor med en knodd men det är bara kul. Tänk om man kunnat vara mamma ledig förevigt?! Kanske ska ta å skaffa oss 12 barn ändå....?

Ha en trevlig söndag! KRAAAAAM från oss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0