Mathildas första utflykt

gick till Ge-Kås=) Gick hur bra som helst. Lillan sov mest hela tiden. Var inte så mycket folk heller, vi åkte dit på kvällen så var skönt. Fick handlat det vi skulle. Hittade gvietvis massa annat med men nej får köpa det någon annan gång. Köpte oss en babysitter, badbalja, mitt första album, lite handdukar och lakan (går åt mkt av den varan här hemma nu) snuttefilt, sen ett nyckelskåp och lite underkläder till oss själva. 

     

Igår blev tösen 1 vecka gammal. Tänk, för lite mer än en vecka sen nu låg jag på förlossningen och skulle krysta fram den underbaraste varselsen i världen! Det är utan tvekan det största jag varit med om i mitt liv. Går inte att beskriva. KÄRLEK.

Idag vid 13.45 kom barnmorskan från BVC hit. Satt och pratade lite sen vägde och mätte hon Mathilda. Allt såg fin fint ut. Så skönt. De gör tydligen alltid hembesök första gången. Sen ska vi dit en gång i veckan för vikt och mätning. Tur vi bor så nära!

På tal om annat... tror jag fått ett hål i en kindtand:S kan inte äta på den sidan, känns som en bit är av men gör inte ont. Ringde tandvården idag men de hade stängt. Får göra ett nytt försök i morgon. Vill inte, för kommer säkert kosta skjortan men vad ska man göra?! Kan ju inte ha det så. Pissigt. Men men.

Nu ska vi snart bege oss iväg här, ska in till stan och handla frukt sen ner till östra för en promenad.

Imorgon kommer morfar Arne och moster Lina hit på besök. Ser Mathilda fram emot=)

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: jONNA

Fin bild på min bror och Mathilda :-)

2011-05-16 @ 09:38:48
Postat av: jONNA

PS, jag var hos tandläkaren i januari för jag hade så ont i ena sidan av käken. Hon såg att det var pga bihållsinfektion. Men samtidigt hittade hon oxå ett stoort hål på andra sidan (där jag inte hade ont över huvudtaget). Så jag var tvungen att komma tillbaka veckan efter så hon kunde borra. Så efter borrningen blev det inte bättre och jag har varit tvungen att rotfylla. Så sen januari har det gått åt 6tusen till min jvla tand-och jag är inte färdig än! Ska sätta på en krona nu på torsdag, och självklart skymtade hon ett litet hål brevid den tanden som nu är lagad på dom nya bilderna hon tog. SURA PENGAR

2011-05-16 @ 09:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0