Lite blandat

Igår var jag inne i stan först på lite snabba ärenden. Träd hade blåst omkull där inne så var mycket folk och jobbade med det. Köpte det jag skulle ha (bl.a lite dekoration till adventsljusstaken så den ser lite piffigare ut nu) sen körde jag hem igen. Janne stack vid 15 tiden med bussen till Fyllinge där det var lite "glögg träff" hos Marina innan julbordet de skulle på med jobbet. Kristina kom hit på besök efter jobbet. Vi åt frallor och pratade en massa om allt och inget. Bl.a kom vi fram till att vi kvinnor är några riktiga ältare och att män inte är av samma natur;) Kristina åkte hem igen runt 20 och då gick jag och Mathilda ut på en kvällspromenad. Sen hämtade vi upp en mätt och belåten janne vid galejan. Föresten så såg janne igår att det är två tänder på uppväxt i M:s underkäke. Kändes och vi såg dom med. KUL. Det förklarar nog hennes oroliga nätter på senaste och hennes matvägran för ett tag sen. Var säkert tandsprickningen då. Hon sover hela nätter nu igen men kan gny och gnälla lite så vi vaknar av det. Men går lite upp och ner förtillfället men så är det ju.

 

Idag då så sov vi till 11 ca. Åt frukost och så sen hade jag tänkt ta mig ut och jogga men kom på att jag ju har ont i vaderna fortfarande så vågade inte det riktigt. Fick ont för två gånger sen då jag joggade. Så nä har bestämt mig nu för att pausa med joggingen tills våren. Har ju joggat nu sen augusti 2ggr/veckan. Men ska köpa simkort istället snart tror jag sen ska jag skaffa gymkort efter jul/nyår. Blir nog på Actic. (Gamla nautilus.) Känns inte lönt å skaffa gymkort nu då det händer rätt mycket under december.

Har föresten fått en del finnar nu på senaste. Hade så fin hy under graviditeten men nu börjar de pluppa upp från ingenstans. Har väl aldrig haft särskilt mycket finnar eller problem men tråkigt när de kommer för de blir oftast så stora då och syns så mycket. Suck.

Tänkte på en sak igår, att så bra som jag mår nu sen vi fick Mathilda har jag inte mått på länge. Visst, jag får ju som vanligt mina pms svängar då mår jag inte bra, usch vad jag hatar det. Men är ju en gång i månaden så får väl gå. Vad ska man göra?! Då har inte janne det lätt alltid när jag blir så lättirriterad och ibland ledsen. Men överlag mår jag så himla mycket bättre. Inte för att jag mådde så himla dåligt innan direkt men är ju så när man jobbar mycket och har ett tungt jobb så tar det ju på psyket såklart. Så har väl alla människor det. Att vara glad alltid är det väl ingen som kan vara. Och alla har motgångar ibland. Och det perfekta livet finns tyvärr inte! Men man får göra det bästa av det helt enkelt. Och vi har det bra, vi tre i vår lilla familj. (4 med zorro såklart;)). Har man en sån fin solstråle i sitt liv så klarar man så mycket mer<3 I februari kommer jag tillbaka till jobbet. Kanske lite innan och provjobbar lite. Men i februari då är det dags igen på riktigt. Blandade känslor det där. Men det ska nog gå bra=).

Nu väntar jag på att Mathilda ska vakna från sin långa tupplur så vi kan gå ut på en liten runda. Lindis ringde för ett tag sen. Saknar dig vännen! Men vi ses snart, då det är dop för lilla Elin och då stannar vi över iallafall en natt i Jönköping. Ser vi framemot! Jag skulle åkt till Jönköping för någon vecka sen hade jag tänkt men gick ju inte för däcken...:S Men nu har vi nya och janne ska byta i veckan så man kan köra tryggt ner till Höör i helgen.

 

Tjngeling!


Kommentarer
Postat av: Farmor

Så stor hon har blivit, lilla hjärtat! Hon verkar må bra och nöjd med livet! Längtar till jul då vi ses allihopa.

Sant att man kan inte vara glad jämt, alla har sina dåliga stunder och allt går upponer, men dom flesta kan takla det på rätt sett. Du är ju så lugn och harmonisk, men tiden före den "röda veckan" är man ju irriterad och blir lätt ledsen för ingenting, men tur att det går över sen...

Ni verkar ha det bra i er lilla familj och det är huvudsaken. Kram på er alla!

2011-11-29 @ 19:34:52
Postat av: Emma

Ja hon växer så det knakar!Snart får du träffa henne igen=) Ska bli kul i jul. Tack för fina ord Pirjo. Hoppas ni mår bra. kram från oss

2011-11-29 @ 21:01:01
Postat av: heidi

jag har oxå sådär, att humöret går upp och ner visa tider i månaden..Usch.lider med dig! (eller med janne kanske? ;-) Micke tycker oxå det är jobbigt..Ses snart! Kram!

2011-11-30 @ 09:18:52
Postat av: Jonna

Tycker nog Mathilda är lite lik Janne oxå, men hon har din mun!!

2011-11-30 @ 11:27:14
Postat av: Anonym

Heidi; ja det är inte lätt under den perioden host Tror nog de flesta tjejor lider av det.



Jonna; ja hon är säkert lik janne=)Första barnet brukar ju sägas vara lik sin pappa;)

2011-11-30 @ 11:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0